På Innovation Camp

To studerende fra Cphbusiness deltog i Virk Datas Innovation Camp.

23. april 2014

Den 8.-9. april afholdt Virk Data Innovation Camp, som en del af en større Case Competition. Deltagerne var primært fra private virksomheder, IT- og business intelligence-leverandører, forskere og dataejere, men to studerende fra Cphbusiness var blandt fire inviterede studerende.

Efter oplæg fra Virk Data var deltagerene med til at skabe digitale løsninger til udnyttelse af store mængder offentlige data – big data, og målgruppen for løsningerne var små og mellemstore viksomheder (SMV’er).

Intensiv konceptudvikling 

De to studerende fra Cphbusiness, Oliver Ernst Hansen og Nicolai Kähler, var meget begejstrede for forløbet, hvor de i selskab med erfarne erhvervsfolk var med til at udvikle nye digitale koncepter. De to markedsføringsøkonom-studerende tog udfordringen op og fik en oplevelse, der henover to dage med foredrag og intensivt gruppearbejde levede op til alle deres forventninger og mere endnu.

Koncepterne, Nicolai og Oliver var med til at udvikle, var hhv. ”Jump to market”, en app til nystartede iværksætter-virksomheder, og ”Certifikatbanken”, en database indeholdende medarbejderes arbejdscertifikater.