Stor case-konkurrence

Ny, national sportsmanagement casekonkurrence, SPOC 2014, i år i samarbejde med F. C. København.

09. maj 2014

Den 8.-9. april 2014 løb SPOC 2014 af stablen, og blev hermed den første af en årligt tilbagevendende national casekonkurrence for sportsmanagementstuderende.

Deltagerne i casekonkurrencen var studerende fra University College North (UCN) i Aalborg, Syddansk Universitet (SDU) i Esbjerg, Syddansk Universitet (SDU) i Slagelse og Cphbusiness Lyngby, og casespørgsmålet blev stillet af F.C. København ved salgschef Alex Rasmussen.

Opgaven for de studerende var at udarbejde en marketingplan for, hvordan F.C. København kan konvertere deres mange Facebook-likes til flere tilskuere til kampene i Parken.

Vindergruppen, som kom fra SDU i Slagelse, havde skabt et koncept, der handlede om at sælge billetter, som udover adgang til parken gav adgang til andre forlystelser, fx biografbilletter eller lignende.

SPOC 2014

Casekonkurrencen SPOC bliver en årligt tilbagevendende event på sportsmanagement-uddannelserne i Danmark, og værtskabet skal gå på tur mellem de deltagende institutioner.

På sigt skal SPOC blive en international casekonkurrence, og ambitionen er, at i 2016 skal der minimum være én international deltagende institution.