Gå direkte til indhold

Kom til online informations­møde om efter­uddannelse den 16. jan. 2025.

Tilmeld dig

Få hjælp og vejledning til

Efteruddannelse og kurser

Skriv til os, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

Ring til os, eller lad os ringe dig op, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

36 15 48 66
Mandag - fredag kl. 9.00 - 14.00
Studerende på efteruddannelse og kurser
Studerende på videregående uddannelse
Studerende med computer
  • Akademi

Sociale medier

Vil du lære om det sidste nye inden for digital og social netværks­kommunikation og få kompetencer til at varetage din virksomheds kommunikations­opgaver på de sociale medier? Så er dette kursus i sociale medier et oplagt valg for dig.

Derfor skal du tage kurset

På dette kursus i sociale medier lærer du, hvordan du optimerer kommunikation, branding og indholdsproduktion på de sociale medier, og du får kendskab til områder som udvikling af brugerinvolverende aktiviteter og markedsføring/branding på de sociale medier. Der lægges desuden vægt på inddragelse af kunstig intelligens og onlineværktøjer i produktion og analyse.

På kurset vil du:

  • Få færdigheder til professionelt og selvstændigt at varetage kommunikationsopgaver på de sociale medier
  • Blive klogere på, hvordan du styrker din virksomheds kommunikations- og markedsføringsstrategi på de sociale medier
  • Lære, hvordan indhold skal udformes, så det tilpasses de sociale mediers konventioner og algoritmer
  • Få viden om centrale teorier og metoder til varetagelse af dialogen i sociale medier.

Det bliver du bedre til

På kurset sociale medier lærer du blandt andet om:

  • Social mediestrategi
  • Produktion af indhold til sociale medier, herunder optimering og analyse af indhold gennem brug af kunstig intelligens
  • Optimering af SoMe-profil og content på sociale medier med henblik på personlig branding
  • Markedsføring på sociale medier, herunder content strategi og viral kommunikation
  • Målgruppeanalyse og analyse af brugernes behov og adfærd
  • Ledelse på sociale medier
  • Formidling på sociale kommunikationsplatforme som fx LinkedIn, Instagram og Youtube
  • Skabelsen af dialog og engagement i sociale medier med tekster, billeder og video

Nyt om salg og markedsføring

Gå ikke glip af faglig inspiration

Printvenligt materiale

Hent et faktaark om kurset

Download faktaarket og hav et overblik over kurset lige ved hånden.
Fakta om sociale medier

Fakta om kurset

Faget sociale medier er et valgfag på akademiuddannelsen i kommunikation og formidling. Faget svarer til 10 ECTS-point.

Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.

Om underviseren

Underviseren Hans-Christian Christiansen har skrevet en række bøger om digitale og sociale medier. Han har i over 20 år undervist på universiteter og erhvervsakademier i digital kommunikation, og han har sideløbende arbejdet i offentlige og private virksomheder som bl.a. kommunikationsansvarlig og IT-projektleder.

Hans-Christian Christiansen er redaktør og bidragyder på forløbets grundbog Sociale medier – et kritisk perspektiv (Hans Reitzels Forlag 2022), som er skrevet i samarbejde med en række af Danmarks førende SoMe-kommunikatører. Bogen er målrettet undervisningens særlige samspil mellem på den ene side kommunikationsteori og på den anden side praksis i virksomheder og organisationer.

Reservér din plads på kurset

Overvej også