
Lektor
Kom til informationsmøde om efteruddannelse den 22. maj 2025.
Tilmeld digPå dette kursus i sociale medier lærer du, hvordan du optimerer kommunikation, branding og indholdsproduktion på de sociale medier, og du får kendskab til områder som udvikling af brugerinvolverende aktiviteter og markedsføring/branding på de sociale medier. Der lægges desuden vægt på inddragelse af kunstig intelligens og onlineværktøjer i produktion og analyse.
På kurset sociale medier lærer du blandt andet om:
Nyt om salg og markedsføring
Printvenligt materiale
Faget sociale medier er et valgfag på akademiuddannelsen i kommunikation og formidling. Faget svarer til 10 ECTS-point.
Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.
Underviseren Hans-Christian Christiansen har skrevet en række bøger om digitale og sociale medier. Han har i over 20 år undervist på universiteter og erhvervsakademier i digital kommunikation, og han har sideløbende arbejdet i offentlige og private virksomheder som bl.a. kommunikationsansvarlig og IT-projektleder.
Hans-Christian Christiansen er redaktør og bidragyder på forløbets grundbog Sociale medier – et kritisk perspektiv (Hans Reitzels Forlag 2022), som er skrevet i samarbejde med en række af Danmarks førende SoMe-kommunikatører. Bogen er målrettet undervisningens særlige samspil mellem på den ene side kommunikationsteori og på den anden side praksis i virksomheder og organisationer.