- Bæredygtig Bundlinje 2.0
Periode: 1. februar 2019 til 31. december 2021
Formålet med projektet er at intensivere og udvikle implementeringen af den grønne omstilling og cirkulære økonomi hos små og mellemstore virksomheder i Region Hovedstaden for at skabe energi- og ressourceeffektiviseringer.
Projektet er bl.a. i samarbejde med Gate 21.
Projektleder: Charlotte Hald Pratt
- Dannelsesbegrebet i fremtidens organisation
Periode: 1. januar 2020 til 1. april 2021
Projektets formål er at se nærmere på, om det at arbejde bevidst med udvikling af forståelse for dannelse i organisationer og blandt ledere vil handle som en form for paradigmeskifte snarere end blot at være et spørgsmål om bestemte typer kompetenceudvikling.
Projektleder: Karen Hoby Skanning
- Datadreven forretningsudvikling i danske SMV'er
Periode: 1. januar 2020 til 1. maj 2021
Projektet fokuserer på vækstpotentialet i datadrevne forretningsmodeller ved at afdække anvendelsen af datadreven forretningsopbygning hos de virksomheder, der benytter sig af e-handel, eller har ønske om at udnytte e-handel som platform fremover.
Projektleder: Miriam Ruth Sørensen
- Det digitale kundemøde i den finansielle sektor
Periode: 1. februar 2020 til 31. januar 2021
Projektets formål er at undersøge, hvordan digitale touchpoints bedst udnyttes, og dermed også, hvordan den digitale kontakt med kunder bedst håndteres i rådgivningsøjemed. Projektet skal ligeledes sikre indsigt i, hvorledes man skaber gode kundeoplevelser og god kunderådgivning på tværs af digitale touchpoints.
Projektleder: Ane Kathrine Bo Johansen
- Digitalisering i Service- & Oplevelsesindustrien
Periode: 1. februar 2020 til 1. april 2021
Projektets formål er at skaffe viden om, hvordan man bedst kan udnytte værktøjer til at hjælpe virksomheder i Service- og Oplevelsesindustrien med at blive mere digitaliserede, og hvordan man bedst muligt implementerer værktøjerne i sin virksomhed.
Projektleder: Jesper Thisted Larsen
- Digital købsadfærd
Periode: 1. januar 2019 til 31. december 2020
Formålet med projektet er at validere god anvendelse af data, til at forudsige og forstå digital købsadfærd i små og mellemstore virksomheder, med afsæt i datadreven analyse. Projektet er bl.a. i partnerskab med Teknologisk Institut.
Projektleder: Just Kjærgård Pedersen
- Fra plast til mikroplast
Periode: 1. august 2018 - 31. december 2020
Formålet med projektet er at optimere og sammenligne metoder til identifikation af mikroplast i ferskvand. Disse skal bruges til at kortlægge indholdet af mikroplast i søer og åer på Sjælland, vurdere om mængden af mikroplast i et givent område kan tilskrives menneskelig aktivitet samt bruges til at identificere plasttyper og farlige indholdsstoffer i genbrugsplast.
Projektleder: Søren Thromsholdt Christensen
- Ledelseskompas for unge ledere (ledelse af unge 3)
Periode: 1. februar 2020 til 15. december 2020
Formålet med projektet er at generere ny viden og skabe let anvendelige værktøjer til, hvordan unge ledere kan lykkes i deres første lederjob, samt hvordan de kan forberede sig til lederrollen. Projektet tager udgangspunkt i forrige projekt: Ledelse af unge II.
Projektleder: Karen Christina Spuur
- Nordic Finance and the Good Society II - Bæredygtighed og den finansielle sektor
Periode: 1. september 2019 til 31. december 2022
Formålet med projektet er at styrke Cphbusiness’ vidensgrundlag ved at udvikle og afprøve metoder til at kunne transformere ny forskningsbaseret viden om bæredygtighed i den finansielle sektor til værdiskabende viden for Cphbusiness’ uddannelser og for virksomheder i den finansielle sektor, som Cphbusiness uddanner til.
Projektleder: Svend Erik Thomsen
- Professionelt værtskab i danske servicevirksomheder
Periode: 1. januar 2019 til 31. december 2020
Formålet med projektet er at indsamle viden om værtskab fra erhvervet, og formidle essensen af den indsamlede viden via undervisning, kurser og medier. Således kan der udvikles redskaber til at kunne arbejde med værtskab som begreb, praksis og samspillet i servicebegrebet.
Projektleder: Henrik Vejlgaard
- Samspillet mellem digitale og analoge elementer i e-commerce og interaktion mellem virksomheder og deres kunder
Periode: 1. februar 2020 til 1. februar 2021
Formålet med projektet er at undersøge, hvordan æstetiske, sanselige og kognitive registrer kan tænkes ind i samspillet mellem digitale og analoge elementer i forbrugeradfærd og interaktionen mellem kunder og virksomheder.
Projektleder: Hans Christian Christiansen
Se en oversigt over alle igangværende Cphbusiness-projekter på eaviden.dk.