

- Service og Oplevelse
Bæredygtig oplevelsesudvikling
Hvordan kan oplevelsesvirksomheder integrere bæredygtige tiltag i deres tilbud, der skaber værdi for både virksomhed og kunder?
Hvordan tænker oplevelsesvirksomheder bæredygtighed ind i selve oplevelsestilbuddet? Det ønsker dette forskningsprojekt at undersøge.
På baggrund af projektets forstudie antager projektgruppen, at mange oplevelsesvirksomheder befinder sig i et bæredygtighedsparadoks, hvor de på den ene side er tvunget til at tænke og agere bæredygtigt, og på den anden side oplever, at det kan være udfordrende at skubbe regningen videre til kunden.
Projektet ønsker derfor at undersøge, hvorvidt paradokset reelt eksisterer, og hvis det gør, hvad virksomhederne kan gøre for at overkomme dette. Forventningen for projekter er, at der bliver skabt ny viden om bæredygtig oplevelsesudvikling.
Sådan gør vi
Projektet er delt op i to faser. I den første fase benyttes en kvantitativ metode, hvor formålet er at forstå bæredygtighed fra et kundeperspektiv. I anden fase vil der primært gøres brug af kvalitative metoder i form af interviews og fokusgruppeinterviews, hvor formålet er at identificere overordnede temaer.