Gå direkte til indhold
  • Service og Oplevelse

ESG-rapportering og transparens i turisme­branchen

Hvordan kan ESG-rapportering og transparens skabe værdi for SMV'er i turisme­branchen?

Projektet har til formål at styrke forståelsen for, hvordan ledelsen i små og mellemstore virksomheder (SMV'er) kan motiveres til at rapportere om deres ESG-initiativer. Dette skal være med til at forbedre virksomhedens konkurrenceevne og værdiskabelse. Fokus er udelukkende på rapportering og transparens i ESG-arbejdet og dets betydning for forretningsmæssig, kundemæssig og medarbejdermæssig værdi.

Projektet ønsker at undersøge årsagerne til, at nogle virksomheder har et lavt fokus på rapportering og transparens inden for bæredygtighedsarbejdet. Der tages udgangspunkt i tre centrale sektorer i branchen: Overnatninger, bespisning og oplevelser.

Der vil blive indsamlet data om de tre sektorer gennem undersøgelser af hoteller, caféer, restauranter og museer. Disse er valgt, da de alle indgår i turismebranchen og er centrale i en hospitality-kontekst. Projektet ønsker at afdække, om der er ligheder i de tre sektorer. 

Andre projekter

Overvej også