Peter Kirring er underviser på markedsføringsøkonomuddannelsen på Cphbusiness og er specialist inden for salg, forhandling, innovation, digital markedsføring og international business.
Ekspert inden for
- Salg
- Forhandling
- Markedsføring
- International business
- Webdesign, content og SEO
Baggrund
Peters styrke er at kunne kombinere det akademiske fra undervisningssektoren med 18 års erhvervserfaring fra "den virkelige verden". Erhvervserfaringen dækker ledelse, salg og markedsføring for danske virksomheder, som selvstændig, i internationale organisationer og flere års arbejde i udlandet.
I det daglige er Peter især engageret inden for innovation og digital markedsføring og deler sin viden og erfaring som advisory board medlem i Inkubatoren på Cphbusiness og som ansvarlig underviser på valgfaget webdesign og SEO. Peter er også brugt som gæsteunderviser inden for innovation i USA.
Peter har flere gange været brugt i medierne, blandt andet i Kontant, Aftenshowet, Ekstra Bladet, Magasinet Bilen m.fl.
Projekter
2020 -
Projekt IDA
Pågående udviklingsprojekt til integration af digital markedsføring i obligatorisk pensum på markedsføringsøkonomuddannelsen og i hovedopgaveforløb.
2019
Digital købsadfærd og influencer marketing
Arbejde med udviklingen af en teoretisk ramme for anvendelse af influencer markedsføring i marketing mixet. Peter præsenterede dette for Danske Erhvervsakademiers netværkskonference 2019.
2016
X-lab
Udviklingsprojekt, hvor studerende indtager en konsulentrolle og identificerede disruptive trusler for danske SMV'er.
Erhvervserfaring
Lektor og Inkubator Advisory Board Member, Cphbusiness
2013 -
Founder, e-commerce start-up, fotoc.dk
2012 - 2013
Administrerende direktør, Foto/C Professional
2010 - 2012
Country Sales Manager, Samsung
2009 - 2010
Country Manager, Nikon
2005 - 2008
Selvstændig konsulent inden for international handel, EMEA Unlimited Aps
2002 - 2005
Direktør, Product Marketing Manager EMEA og Key Account Manager, Danmark og Sverige, Ericsson Mobile
1997 - 2002
Export Manager, Parcorp
1996 - 1997
Uddannelse
Master i International Business, Brunel University, London
1995
Bachelor i erhvervsøkonomi, Syddansk Universitet
1994