Peter Kirring er underviser på markedsføringsøkonomuddannelsen på Cphbusiness og er specialist inden for salg, forhandling, innovation, digital markedsføring og international business.
Peters styrke er at kunne kombinere det akademiske fra undervisningssektoren med 18 års erhvervserfaring fra "den virkelige verden". Erhvervserfaringen dækker ledelse, salg og markedsføring for danske virksomheder, som selvstændig, i internationale organisationer og flere års arbejde i udlandet.
I det daglige er Peter især engageret inden for innovation og digital markedsføring og deler sin viden og erfaring som advisory board medlem i Inkubatoren på Cphbusiness og som ansvarlig underviser på valgfaget webdesign og SEO. Peter er også brugt som gæsteunderviser inden for innovation i USA.
Peter har flere gange været brugt i medierne, blandt andet i Kontant, Aftenshowet, Ekstra Bladet, Magasinet Bilen m.fl.
Ekspert inden for:
- Salg
- Forhandling
- Markedsføring
- International business
- Webdesign, content og SEO
Erhvervserfaring
Lektor og Inkubator Advisory Board Member
Cphbusiness
2013 -
Founder, e-commerce start-up
fotoc.dk
2012 - 2013
Administrerende direktør
Foto/C Professional
2010 - 2012
Country Sales Manager
Samsung
2009 - 2010
Country Manager
Nikon
2005 - 2008
Selvstændig konsulent inden for international handel
EMEA Unlimited Aps
2002 - 2005
Direktør, Product Marketing Manager EMEA og Key Account Manager, Danmark og Sverige
Ericsson Mobile
1997 - 2002
Export Manager
Parcorp
1996 - 1997
Uddannelse
Master i International Business
Brunel University, London
1995
Bachelor i erhvervsøkonomi
Syddansk Universitet
1994
Projekter
Projekt IDA
Projektleder
2020 -
Pågående udviklingsprojekt til integration af digital markedsføring i obligatorisk pensum på markedsføringsøkonomuddannelsen og i hovedopgaveforløb.
X-lab
Projektleder
2016
Udviklingsprojekt, hvor studerende indtager en konsulentrolle og identificerede disruptive trusler for danske SMV'er.
Digital købsadfærd og influencer marketing
Projektdeltager
2019
Arbejde med udviklingen af en teoretisk ramme for anvendelse af influencer markedsføring i marketing mixet. Peter præsenterede dette for Danske Erhvervsakademiers netværkskonference 2019.