Peter Kirring

Lektor

Peter Kirring er underviser på markedsføringsøkonomuddannelsen på Cphbusiness og er specialist inden for salg, forhandling, innovation, digital markedsføring og international business.

Peters styrke er at kunne kombinere det akademiske fra undervisningssektoren med 18 års erhvervserfaring fra "den virkelige verden". Erhvervserfaringen dækker ledelse, salg og markedsføring for danske virksomheder, som selvstændig, i internationale organisationer og flere års arbejde i udlandet.

I det daglige er Peter især engageret inden for innovation og digital markedsføring og deler sin viden og erfaring som advisory board medlem i Inkubatoren på Cphbusiness og som ansvarlig underviser på valgfaget webdesign og SEO. Peter er også brugt som gæsteunderviser inden for innovation i USA.

Peter har flere gange været brugt i medierne, blandt andet i Kontant, Aftenshowet, Ekstra Bladet, Magasinet Bilen m.fl.

Ekspert inden for:

  • Salg
  • Forhandling
  • Markedsføring
  • International business
  • Webdesign, content og SEO

Erhvervserfaring

Lektor og Inkubator Advisory Board Member

Cphbusiness

2013 -

Founder, e-commerce start-up

fotoc.dk

2012 - 2013

Administrerende direktør

Foto/C Professional

2010 - 2012

Country Sales Manager

Samsung

2009 - 2010

Country Manager

Nikon

2005 - 2008

Selvstændig konsulent inden for international handel

EMEA Unlimited Aps

2002 - 2005

Direktør, Product Marketing Manager EMEA og Key Account Manager, Danmark og Sverige

Ericsson Mobile

1997 - 2002

Export Manager

Parcorp

1996 - 1997

Uddannelse

Master i International Business

Brunel University, London

1995

Bachelor i erhvervsøkonomi

Syddansk Universitet

1994

Projekter

Projekt IDA

Projektleder

2020 -

Vis mere Vis mindre

Pågående udviklingsprojekt til integration af digital markedsføring i obligatorisk pensum på markedsføringsøkonomuddannelsen og i hovedopgaveforløb.

X-lab

Projektleder

2016

Vis mere Vis mindre

Udviklingsprojekt, hvor studerende indtager en konsulentrolle og identificerede disruptive trusler for danske SMV'er.

Digital købsadfærd og influencer marketing

Projektdeltager

2019

Vis mere Vis mindre

Arbejde med udviklingen af en teoretisk ramme for anvendelse af influencer markedsføring i marketing mixet. Peter præsenterede dette for Danske Erhvervsakademiers netværkskonference 2019.