
Per er én af Cphbusiness' førende eksperter inden for bl.a. e-handel, digital marketing, Big Data og talentudvikling.
Per har været projektleder på flere forsknings- og udviklingsprojekter og står desuden bag en række undervisningsbøger. Som projektleder på forskningsprojektet "Competence Demand Analytics - WATSON" brugte han fx kunstig intelligens til at gennemgå over 600.000 jobopslag for at kortlægge, hvad arbejdsgiverne efterspørger.
Per har gennem sin karriere fordybet sig i marketing og salg i danske og globale virksomheder. I mange tilfælde med fokus på at opbygge andres viden og kompetence, så de kunne lykkes med deres målopfyldelse.
Talentudvikling er netop ét af Pers ekspertiser. Og som han siger: "Alle studerende er for mig et talent. Jeg skal blot hjælpe med at vække det og sætte det i spil, så dannelsesrejsen kan få fart og retning".
I sin undervisning arbejder Per med at skabe nysgerrighed og udvise passion for den faglighed, der er i fokus. Det gælder både teoretisk tunge områder som videnskabsteori og metode og det mere praktiske fag kundeanalyse og markedsforståelse. Som underviser inddrager han altid den viden, der er tilstede, og bygger på de færdigheder og interesser, der kommer til udtryk. Han har let ved at fange konteksten og stille spørgsmål, der får de studerende til at skabe engagement for det enkelte fag.
Per bruger teknologi af enhver art til at sætte formidling, læring og refleksion i spil. Målet er at bruge så få ressourcer på at lære så meget som muligt.

Ekspert inden for:
- E-handel
- Digital marketing
- Big Data, udvikling af algoritmer, AI/ML
- Talentudvikling
- Metode og videnskabsteori
- Coaching
Projekter
Competence Demand Analytics - WATSON
Projektleder
Aug. 2018 - dec. 2021
Formålet med projektet var at kortlægge erhvervslivets aktuelle kompetencebehov med udgangspunkt i Competence Demand Analytics (CDA). Det gjaldt både faglige og personlige kompetencer.
Fremtidens markedsføring
Projektleder
Aug. 2017 - maj 2018
I projektet havde Per fokus på at opnå konkret viden om de måder, hvorpå der arbejdes med markedsføring i dag, og udviklingen tre år frem i tiden.
Publikationer og omtale
Artikel i Mediet Markedsføring
2022
Blog
2022
Bog, Hans Reitzels Forlag
2021
Bog, Hans Reitzels Forlag
2019
Bog, Hans Reitzels Forlag
2018
Bog, Hans Reitzels Forlag
2017
Erhvervserfaring
Lektor - e-handel
Cphbusiness
2019 -
Lektor - international handel og markedsføring
Cphbusiness
2015 -
Lektor
Institut for Afsætning, Copenhagen Business School
2005
Partner og direktør
TalentInsights Aps
2003 -
Direktør
Team Learning A/S
1999 - 2003
Account Manager/Marketingchef (IPG)
Hewlett Packard A/S
1994 - 1999
Marketingchef
RE International A/S
1992 - 1994
Salgschef/Marketingchef
Rank Xerox A/S
1982 - 1991
Uddannelse
Cand.merc.
Copenhagen Business School
1982
BtB Marketing
London Business School
1991
YMP - Young Managers Programme
INSEAD
1990
Løbende efteruddannelse
CBS, MIT, Stanford, Amsterdam University, Duke University