Proaktive studerende i semifinale i international konkurrence

Fire studerende fra Cphbusiness kom i semifinalen i en stor ungarsk casekonkurrence, som de selv havde opsøgt.

Fire studerende fra professionsbacheloruddannelsen International Sales and Marketing på Cphbusiness - Adrian Racek, Danni Dahl Petersen, Máté Fiderman og Sandra Beenfeldt - har på eget initiativ deltaget i en international casekonkurrence i Budapest, Ungarns hovedstad.

Konkurrencen var åben for marketingsbachelor- og marketingskandidatstuderende fra hele verden, og 978 fra over 140 forskellige universiteter og 38 forskellige lande deltog.

De fire studerende fra Cphbusiness nåede semifinalen og var blandt de 40 bedste.

- Vi deltog, fordi vi gerne ville vinde og prøve vores kræfter af mod andre studerende. Det var sjovt, og vi har lært rigtigt meget. Det var fedt at møde en masse andre. Andre studerende fra professionsbacheloruddannelsen kunne også få noget ud af den slags konkurrencer. Man skal bare have interessen og forfølge muligheden, siger studerende Máté Fiderman.

Flyselskabet Wizz Air stod for konkurrencen, og opgaven gik ud på at analysere et segment og lave en passende kampagne med udgangspunkt i virksomhedens værdier og eksisterende netværk.

Stor ros fra Wizz Air

Det panel, der bedømte de studerendes præsentationer, bestod af ledende medarbejdere fra Wizz Air.

- Professionsbacheloruddannelsens fokus på cases var en god ballast. Vi fik meget ros for vores præsentation og præsentationsevner. Bedømmelsespanelet fortalte os, at vi var meget professionelle i fremstillingen af vores anbefalinger, fortæller studerende Sandra Beenfeldt.

- Det var en rigtigt spændende oplevelse, hvor for eksempel vores evne til at søge data kom i spil. Blandt andet var de imponerede over, at vi var grundige med at læse deres årsrapport igennem og brugte det i forbindelse med opgaven, siger studerende Danni Dahl Petersen.

Områdechef er stolt af de studerende

Susanne Rievers, der er områdechef for Salg og Markedsføring på Cphbusiness, roser de fire studerende for af egen drift at opsøge og deltage i en casekonkurrence i udlandet.

- Vi synes, at det er rigtigt flot, at de studerende selv tager et initiativ og forfølger deres muligheder. Professionsbacheloruddannelsen har en masse praksisnært casearbejde, som ruster de studerende godt fremadrettet og altså også til at deltage i casekonkurrencer som den her, fortæller hun.


De fire studerende fra Cphbusiness og Susanne Rievers, områdechef for Salg og Markedsføring.

De studerende, der tidligere har vundet en IBM-casekonkurrence med temaet "implementing strategies", fik flere ting ud af konkurrencen i Budapest.

- I forhold til at vinde sådan en konkurrence har vi nok lært, at vi skal være endnu skarpere på at levere et håndgribeligt produkt, som virksomheden kan bruge bagefter, fortæller studerende Adrian Racek.