Per Reeslev er Cphbusiness' kandidat til UFM's undervisningspris

Underviser Per Reeslev har med stort engagement udviklet samarbejde med erhvervslivet til glæde for de studerende.

04. november 2019

Når Uddannelses- og Forskningsministeriet (UFM) uddeler den nye undervisningspris den 27. marts 2020, bliver der blandt andre fundet én vinder fra erhvervsakademierne - og Cphbusiness’ bud på den nationale vinder er adjunkt Per Reeslev.


Læs også: Ny pris hylder fremragende undervisere


- Jeg er selvfølgelig rigtigt glad og meget stolt over, at det netop er mig, der er blevet nomineret til titlen som årets underviser. Det er egentlig først rigtigt gået for mig nu, hvor meget det betyder for mig at få den anerkendelse, siger Per Reeslev fra Cphbusiness.

Per Reeslev
Per Reeslev er Cphbusiness' kandidat til undervisningsprisen.

Han har blandt andet stået bag udviklingen af Case Competition-konceptet, der har givet de studerende på finansbacheloruddannelsen mulighed for at afprøve deres teoretiske færdigheder i praksis og dermed skabt en stærk forbindelse mellem undervisning og praksis.

Vil udviske forskel mellem undervisningssituation og praksis

De seneste tre år er Case Competition for finansbachelorstuderende afviklet i tæt samarbejde med ejendomsforvaltningsvirksomhederne Wihlborgs (2017) og Jeudan (2018) og Merkur Andelskasse (2019).


Læs også:


Både kvalitet og motivation i undervisningen og fornyelse i samarbejdet med kollegerne er afgørende for Per Reeslev, men også samspilet med praksis spiller en stor rolle, fortæller han:

- Man siger, at 30% af læring foregår på skolebænken, og de sidste 70% foregår ude i virksomheden. Derfor ser jeg det som en af mine opgaver at være med til at udviske forskellen mellem undervisningssituationen og praksis.

Om undervisningsprisen

Undervisningsprisen tildeles med udgangspunkt i følgende kriterier:

  1. Underviseren bidrager ekstraordinært til at opnå stort engagement, kritisk refleksion og et højt fagligt niveau hos de studerende.
  2. Underviseren formidler vanskeligt stof på en inspirerende måde og giver konstruktiv feedback til de studerende.
  3. Underviseren spiller en væsentlig rolle for fornyelse og kvalitetsudvikling af undervisningen - fx gennem introduktion af nye undervisningsmetoder og ny teknologi eller inddragelse af ny forskningsbaseret viden til gavn for de studerende.
  4. Underviseren deler erfaringer med og inddrager kolleger og feedback fra de studerende i udvikling af egen undervisning.
  5. Underviseren understøtter relevans i undervisningen - fx gennem inddragelse af erfaringer fra praksis og inspiration fra eksterne parter.
  6. Underviseren har fokus på den enkelte studerendes personlige udvikling mod at blive innovativ og parat til arbejdsmarkedet.

Uddannelses- og Forskningsministeriet kårer den nationale vinder fra erhvervsakademierne ved en prisuddeling i København den 27. marts 2020.