Hvis du får et afslag, vil du få en begrundelse og anbefalinger til, hvad du ellers kan gøre.
Ønsker du at klage over et afslag, kan du sende en klage til Kvalifikationsnævnet, der er en uafhængig klageinstans.
Hvis du vil klage til Kvalifikationsnævnet, skal du sende klagen til den uddannelsesinstitution, der har truffet afgørelsen. Uddannelsesinstitutionen skal have din klage senest 4 uger efter, at du har fået afslaget. Klagen skal stiles til klage@cphbusiness.dk.
I klagebrevet skal du skrive:
- At det er Cphbusiness, Studie og karriere, der har truffet afgørelsen.
- Hvordan og hvornår du har fået oplysninger om afgørelsen (dato for samtale eller dato for det brev, der indeholder afgørelsen).
- Hvordan afgørelsen efter din opfattelse bør være og hvorfor.
- Du skal kun vedlægge nye bilag, hvis du mener, at de kan ændre på vores vurdering af din sag.
Når vi modtager en klage, skal vi vurdere sagen på ny. Hvis afgørelsen fastholdes, skal vi videresende din klage til Kvalifikationsnævnet med en begrundelse for ikke at imødekomme din klage. Kvalifikationsnævnet træffer så den endelige administrative afgørelse, som både du og vi får besked om. At afgørelsen er endelig, vil sige, at du ikke kan klage over den.
Læs mere om muligheden for at klage over afgørelsen her.
Hvis du får et afslag på en ansøgning, vil det af afslaget tydeligt fremgå hvordan du klager over afgørelsen.