- Forskningsresultat
De fem digitale kundetyper inden for bankkunder
Den vanetro, den tryghedssøgende, hybriden, den agile og den skeptiske. Bliv klogere på de digitale kundetyper inden for bankkunder, og hvordan man giver dem den bedste kundeoplevelse.
Engang skulle kunden ned i sin lokale filial for at tale med bankrådgiveren, men i dag foregår kontakten i langt højere grad digitalt end ansigt-til-ansigt, og den bliver gradvist erstattet af robotter i simple kundeinteraktioner.
Hvad gør udviklingen ved den opgave, som bankrådgiverne løser? Hvordan påvirker det kundeoplevelsen? Og hvordan skaber bankerne værdi for kunderne i den digitale kontakt?
Det har Cphbusiness undersøgt i forskningsprojektet "Det digitale kundemøde i den finansielle sektor".
Bliv klogere på kundernes præferencer
I vores forskningsprojekt har vi derfor udviklet modellen "De fem digitale arketyper inden for bankkunder". Modellen giver mulighed for at segmentere kunderne og forstå dem ud fra deres digitale præferencer.
Om forskningsprojektet
"De fem digitale arketyper" er skabt på baggrund af forskningsprojektet "Det digitale kundemøde i den finansielle sektor".
Holdet bag forskningsprojektet har undersøgt, hvad det kræver for virksomheder i den finansielle sektor at blive digitale virksomheder, der via automatiseret data vækster og skaber værdi i samme tempo, som kundernes behov opstår.
Projektet skal hjælpe virksomhederne med at forstå kunderne, kunderejsen og forudsætningerne for at skabe værdi for kunderne i den digitale rådgivning.
Gennem tre projekter har Cphbusiness forsket i det digitale kundemøde inden for forsikrings-, bank- og liv og pensionsbrancherne. Læs om forskningsprojekterne her:
Forsikring Bank Liv og pension
Find også viden og modeller fra forskningen på projektets egen hjemmeside.