- Guide
Få styr på AIDA-modellen
AIDA-modellen er én af de mest anvendte markedsføringsmodeller. Den bruges til at planlægge forskellige typer af markedsføringskampagner, herunder reklamer, salgsmateriale, præsentationer og meget andet
AIDA-modellen forklaret på 3 minutter
Se videoen, hvor lektor i salg og markedsføring Just Kjærgård Pedersen forklarer AIDA og præsenterer to konkrete måder, hvorpå modellen kan anvendes.
AIDA-modellen
AIDA-modellen er en marketingmodel, der står for Attention, Interest, Desire og Action (Opmærksomhed, Interesse, Lyst og Handling).
Modellen er designet til at hjælpe marketingfolk med at skabe effektive annoncer, der:
- Fanger målgruppens opmærksomhed (Attention)
- Skaber interesse for et produkt eller en service (Interest)
- Udløser en lyst til at købe eller tage en anden form for handling (Desire)
- Får målgruppen til at følge op på denne lyst med en konkret handling såsom at købe et produkt eller tage kontakt til en virksomhed (Action)