Gå direkte til indhold
Studerende på videregående uddannelse
  • Forskningsresultat

Skab vækst med tillægsydelser

Få viden og værktøjer, som kan hjælpe jer med at udvide forretningen med tillægsydelser. Guiden er skabt af holdet bag forskningsprojektet "Brancheglidning mellem handel og service".

Når SMV’er vil skabe vækst og fremtidssikre forretningen, kan det være effektivt at satse på nye tillægsydelser.

For SMV’er i servicebranchen er det oplagt at finde udviklingsmuligheder i elementer fra handelsbranchen. Det samme gælder for handelsvirksomheder, der tilføjer serviceydelser til forretningsmodellen.

- Mange virksomheders tilbud ligner hinanden, og derfor er det ofte tillægsydelser, der skiller jer ud fra konkurrenterne, skaber vækst og øger kundetilfredsheden. Det kan være fristende for SMV’er at kaste sig ud i projektet, men hvis indsatsen skal lykkes, er en velstruktureret strategisk udviklingsproces nødvendig, siger lektor Søren Damstrup fra Cphbusiness, som er projektleder på Brancheglidning mellem handel og service.

Få værktøjer og inspiration

Denne guide til SMV’er i handels- eller servicebranchen indeholder fire trin og en række værktøjer, som kan overskueliggøre processen. Guiden bygger på viden fra Cphbusiness’ forskningsprojekt "Brancheglidning mellem handel og service".

Mere viden og inspiration