Service management og kommunikation

Brænder du for kommunikation og dens anvendelse i en serviceorganisation? Så er service management og kommunikation faget for dig. Her opnår du kompetencer inden for opbygning og vedligeholdelse af en serviceorganisation, således at kunder oplever en effektiv IT-drift.

Hvorfor skal du tage faget?

Faget service management og kommunikation kvalificerer dig til at opbygge og administrere en Service Level Agreement (SLA), således at kunden oplever en effektiv kundesupport og -service.

Du opnår viden og færdigheder inden for forskellige modeller til organisering af effektiv IT-drift, anvendelsen af de forskellige ledelsesprocesser i ITIL og kommunikation til konflikthåndtering. Dine kompetencer vil dermed kvalificere dig til at tilegne dig ny viden inden for ITIL-processer og -værktøjer, så du kan implementere disse nye processer til service management.

Indhold

  • Drift
  • Service management
  • Kundesupport og -service
  • Organisering af supportarbejdet, herunder kommunikation til kunder
  • Planlægning og organisering af kommunikationen både til og imellem kunder og IT-drifts organisation

Eksamen og ECTS

Service management og kommunikation er et valgfrit fag på akademiuddannelsen i informationsteknologi. Faget tæller 5 ECTS.

Eksamen er en mundtlig prøve på baggrund af et kort individuelt projekt (beskrivelse kan findes i studieordningens bilag A.2). Der er intern censur.