Service management og kommunikation

Brænder du for kommunikation og dens anvendelse i en serviceorganisation? Så er faget service management og kommunikation noget for dig.

Hvorfor skal du tage faget?

På faget service management og kommunikation opnår du kompetencer inden for opbygning og vedligeholdelse af en serviceorganisation, således at kunder oplever en effektiv IT-drift. Du bliver kvalificeret til at opbygge og administrere en Service Level Agreement (SLA), således at kunden oplever en effektiv kundesupport og -service.

Du vil:

  • Opnå viden og færdigheder inden for forskellige modeller til organisering af effektiv IT-drift, anvendelsen af de forskellige ledelsesprocesser i ITIL og kommunikation til konflikthåndtering
  • Få kompetencer, der kvalificerer dig til at tilegne dig ny viden inden for ITIL-processer og -værktøjer, så du kan implementere disse nye processer til service management.

Indhold

På faget service management og kommunikation skal du blandt andet arbejde med:

  • Drift
  • Service management
  • Kundesupport og -service
  • Organisering af supportarbejdet, herunder kommunikation til kunder
  • Planlægning og organisering af kommunikationen både til og imellem kunder og IT-driftsorganisationen

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Service management og kommunikation er et valgfag på akademiuddannelsen i informationsteknologi. Faget består af 5 ECTS.

Eksamenen er en mundtlig prøve på baggrund af et kort individuelt projekt og er med intern censur (beskrivelse kan findes i studieordningens bilag A.2).