Marketingstrategi og forretningsudvikling

Marketingstrategi og forretningsudvikling

Vil du lære at løse strategiske salgs- og markedsføringsopgaver i din virksomhed? Så er kurset marketingstrategi og forretningsudvikling lige noget for dig.

Derfor skal du tage kurset

På kurset marketingstrategi og forretningsudvikling får du en grundlæggende forståelse for afsætnings-, strategi- og marketingbegreber, modeller og værktøjer, så du kan deltage aktivt i strategiske salgs- og markedsføringsopgaver.

Du vil:

  • Få kompetencer til at analysere og vurdere virksomhedens nationale og internationale salgs-, afsætnings- og markedsføringsopgaver
  • Lære at håndtere afsætningsrelaterede problemstillinger og virksomhedens afsætningssituation
  • Blive klædt på, så du aktivt kan deltage i udviklingen af din virksomheds forretnings- og afsætningsstrategi
  • Blive i stand til at vurdere, hvilke afsætningstiltag din virksomhed bør satse på i forbindelse med afsætning af produkter

På kurset vil du også beskæftige dig med strategisk planlægning, købsadfærd og segmentering.

Hør en underviser fortælle om kurset

Indhold

På kurset marketingstrategi og forretningsudvikling skal du blandt andet arbejde med:

  • Grundlæggende markedsføringsbegreber
  • Virksomhedens planlægningsniveauer og mål
  • Forretnings- og vækststrategier
  • Virksomhedens interne og eksterne forhold
  • Virksomhedens strategiske situation
  • Afsætningsøkonomiske forhold
  • Virksomhedens regnskab, nøgletal og økonomisk situation
  • Juridiske forhold
  • Mellemmandstyper, konkurrenceret og aftaleret
  • Metode og modeller
  • Modellers formål og anvendelse

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Marketingstrategi og forretningsudvikling er et obligatorisk fag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Faget svarer til 10 ECTS-point.

Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.

Hvis du ønsker at læse en hel uddannelse, anbefaler vi, at du starter med faget marketingstrategi og forretningsudvikling, inden du starter på de andre obligatoriske fag.

Eksamenen er en fire timers skriftlig prøve på baggrund af en opgave. Der er intern censur. Deltagelse i eksamen forudsætter, at den studerende har udarbejdet en skriftlig individuel opgave, som er blevet godkendt.

  • Styrk din studieteknik

    Vil du styrke din studieteknik, så anbefaler vi, at du tilmelder dig indledende studieteknik. Her får du gode, konkrete værktøjer til at arbejde med dit studie på den bedste måde. Forløbet er kort og uden eksamen.

Reservér din plads

Reservér din plads på kurset Marketingstrategi og forretningsudvikling hurtigt og nemt. Vi holder en plads til dig, og så kan du i ro og mag tilmelde dig endeligt og betale på et senere tidspunkt.

Reservationen er gratis og uforpligtende.

Navn skal udfyldes
E-mail skal udfyldes korrekt E-mail skal udfyldes
Du skal vælge et hold
Næste hold

{{ course.activityName || 'Søerne, tor. 26. sep. 2024, kl. 17:00' }}

Reserverer...
Tak! Vi har reserveret en plads til dig.
Noget gik galt, og vi kunne ikke reservere en plads til dig.
Marketingstrategi og forretningsudvikling
  • Informationsmøde 23. maj 2024
  • Hør mere om efter- og videreuddannelse på deltid.

Kontakt os

Vil du høre mere om dine muligheder for efteruddannelse? Tøv ikke med at kontakte os.

Telefon:

36 15 48 66 Åbningstider

E-mail