Online kommunikation

Online kommunikation

Vil du kvalificeres til professionelt og strategisk at arbejde med online kommunikation? På dette kursus får du værktøjer til kritisk at vurdere og udvikle digitale løsninger i virksomheders interne og eksterne kommunikation.

Derfor skal du tage kurset

I dag foregår meget af virksomheders kommunikation online.

På dette kursus i online kommunikation får du kompetencer til udvikle, planlægge og implementere online kommunikationsstrategier. Du lærer desuden om de særlige krav til sprog, medievalg, strategi og kultur- og brugerforståelse, som virksomheder møder, når kommunikationen flyttes til nettet.

Du vil:

  • Lære om metoder til at planlægge, udvikle og implementere online kommunikation og kommunikationsstrategier
  • Blive introduceret til de særlige udfordringer, som nettet kan skabe for din virksomheds interne og eksterne kommunikation, kommunikativt såvel som etisk
  • Få forståelse for teknologi, kunstig intelligens og algoritmer i online kommunikation
  • Få viden om centrale teorier og metoder til at skabe engagerende indhold tilpasset nettet
  • Få forståelse for udviklingen og anvendelsen af (sociale) intranet
  • Få forståelse for, hvordan søgemaskineoptimering (SEO) kan forbedre en hjemmesides synlighed og placeringer i søgemaskinernes resultatsider

Indhold

På kurset online kommunikation skal du blandt andet arbejde med:

  • Analyse og design af brugervenlig webkommunikation i tekster, billeder og video
  • Interkulturel kommunikation på digitale platforme
  • Sproglig tilpasning af indhold til nettets formater
  • Markedsføring på nettet, herunder content marketing og viral kommunikation
  • Digital indholdsproduktion og storytelling
  • Brug af onlineværktøjer og kunstig intelligens som ressource i indholdsproduktion og analyse
  • Digital etik, herunder dataetik og ophavsret

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Online kommunikation er et valgfag på akademiuddannelsen i kommunikation og formidling. Faget svarer til 10 ECTS-point.

Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.

Eksamenen er en mundtlig prøve kombineret med et praktisk produkt og en disposition og er med intern censur.

Underviseren

Underviseren, Hans-Christian Christiansen, har skrevet en række bøger om digital og visuel kommunikation. Han har i over 20 år undervist på universiteter og erhvervsakademier i digital kommunikation og har sideløbende arbejdet i såvel offentlige og private virksomheder som kommunikationsansvarlig og projektleder.

Forløbets grundbog Online Kommunikation – en introduktion (Hans Reitzel 2019) er redigeret af fagets underviser Hans-Christian Christiansen. Bogen er målrettet undervisningens særlige samspil mellem teori og så praksis i virksomhederne. Bogen er skrevet af Hans-Christian Christiansen og Gitte Rose i samarbejde med en række af Danmarks førende kommunikatører og kommunikationsforskere, bl.a. Peter Svarre og Heidi Hansen.

Reservér din plads

Reservér din plads på kurset Online kommunikation hurtigt og nemt. Vi holder en plads til dig, og så kan du i ro og mag tilmelde dig endeligt og betale på et senere tidspunkt.

Reservationen er gratis og uforpligtende.

Navn skal udfyldes
E-mail skal udfyldes korrekt E-mail skal udfyldes
Du skal vælge et hold
Næste hold

{{ course.activityName || 'Søerne, tor. 05. sep. 2024, kl. 17:00' }}

Reserverer...
Tak! Vi har reserveret en plads til dig.
Noget gik galt, og vi kunne ikke reservere en plads til dig.
Online kommunikation

Kontakt os

Vil du høre mere om dine muligheder for efteruddannelse? Tøv ikke med at kontakte os.

Telefon:

36 15 48 66 Åbningstider

E-mail