Sociale medier

Vil du lære om det sidste nye inden for digital markedsføring og få kompetencer til at varetage din virksomheds kommunikationsopgaver på de sociale medier? Så er faget sociale medier et oplagt valg for dig.

Hvorfor skal du tage faget?

På faget sociale medier lærer du, hvordan du optimerer kommunikation, salg og branding på de sociale medier, og du får kendskab til områder som udvikling af brugerinvolverende aktiviteter, markedsføring og personlig branding på de sociale medier.

Du vil:

  • Få færdigheder til professionelt og selvstændigt at varetage kommunikationsopgaver på de sociale medier
  • Blive klogere på, hvordan du styrker din virksomheds kommunikation- og markedsføringsstrategi på de sociale medier
  • Lære, hvordan indhold skal udformes, så det tilpasses de sociale mediers konventioner og algoritmer

På faget får du også kompetencer til at vurdere værdien af dine aktiviteter på de sociale medier ud fra et strategisk og kritisk perspektiv.

Indhold

På faget sociale medier skal du blandt andet arbejde med:

  • Social mediestrategi
  • Formidling af indhold på communities
  • Opbygningen af et online community
  • Optimering af SoMe-profil og content på sociale medier med henblik på personlig branding
  • Annoncering og salg på sociale medier
  • Brugernes behov og adfærd
  • Målgrupper
  • Ledelse på sociale medier
  • Teorier og metoder bag sociale medier
  • Forskellige sociale kommunikationsplatforme som fx LinkedIn, Instagram og Facebook

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Faget sociale medier er et valgfrit fag på akademiuddannelsen i kommunikation og formidling. Faget består af 10 ECTS.

Eksamen består af en mundtlig prøve kombineret med et praktisk produkt og en disposition med intern censur eller en mundtlig prøve med en individuel erhvervscase med intern censur.

Underviseren

Underviseren er redaktør og medforfatter på en række bøger omkring digitale og sociale medier. Han har i over 20 år undervist på universiteter og erhvervsakademier i digital kommunikation og har sideløbende arbejdet i såvel offentlige og private virksomheder som kommunikationsansvarlig og projektleder. Underviseren er redaktør og bidragsyder på forløbets grundbog, Sociale medier (Hans Reitzel 2017), som er skrevet af Danmarks førende SoMe-kommunikatører og er målrettet undervisningens særlige samspil mellem teori og praksis i virksomheder og organisationer.

  • Få op til 30.000 kroner til din efter- og videreuddannelse
  • Uddan dig ved siden af jobbet og få op til 30.000 kroner til din efter- og videreuddannelse.