Sociale medier

Sociale medier

Vil du lære om det sidste nye inden for digital markedsføring og få kompetencer til at varetage din virksomheds kommunikationsopgaver på de sociale medier? Så er dette kursus i sociale medier et oplagt valg for dig.

Derfor skal du tage kurset

På dette kursus i sociale medier lærer du, hvordan du optimerer kommunikation, salg og branding på de sociale medier, og du får kendskab til områder som udvikling af brugerinvolverende aktiviteter, markedsføring og personlig branding på de sociale medier.

Du vil:

  • Få færdigheder til professionelt og selvstændigt at varetage kommunikationsopgaver på de sociale medier
  • Blive klogere på, hvordan du styrker din virksomheds kommunikation- og markedsføringsstrategi på de sociale medier
  • Lære, hvordan indhold skal udformes, så det tilpasses de sociale mediers konventioner og algoritmer
  • Få kompetencer til at vurdere værdien af dine aktiviteter på de sociale medier ud fra et strategisk og kritisk perspektiv

På kurset får du også kompetencer til at vurdere værdien af dine aktiviteter på de sociale medier ud fra et strategisk og kritisk perspektiv.

Indhold

På kurset sociale medier skal du blandt andet arbejde med:

  • Social mediestrategi
  • Formidling af indhold på communities
  • Opbygningen af et online community
  • Optimering af SoMe-profil og content på sociale medier med henblik på personlig branding
  • Annoncering og salg på sociale medier
  • Brugernes behov og adfærd
  • Målgrupper
  • Ledelse på sociale medier
  • Teorier og metoder bag sociale medier
  • Forskellige sociale kommunikationsplatforme som fx LinkedIn, Instagram og Facebook

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Faget sociale medier er et valgfag på akademiuddannelsen i kommunikation og formidling. Faget består af 10 ECTS.

Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.

Eksamenen er en mundtlig prøve kombineret med et praktisk produkt og en disposition og er med intern censur.

Underviseren

Underviseren er redaktør og medforfatter på en række bøger omkring digitale og sociale medier. Han har i over 20 år undervist på universiteter og erhvervsakademier i digital kommunikation og har sideløbende arbejdet i såvel offentlige og private virksomheder som kommunikationsansvarlig og projektleder. Underviseren er redaktør og bidragsyder på forløbets grundbog, Sociale medier (Hans Reitzel 2017), som er skrevet af Danmarks førende SoMe-kommunikatører og er målrettet undervisningens særlige samspil mellem teori og praksis i virksomheder og organisationer.

Reservér din plads

Reservér din plads på kurset Sociale medier hurtigt og nemt. Vi holder en plads til dig, og så kan du i ro og mag tilmelde dig endeligt og betale på et senere tidspunkt.

Reservationen er gratis og uforpligtende.

Navn skal udfyldes
E-mail skal udfyldes korrekt E-mail skal udfyldes
Du skal vælge et hold
Næste hold

{{ course.activityName || 'Søerne, man. 28. aug. 2023, kl. 17:00' }}

Reserverer...
Tak! Vi har reserveret en plads til dig.
Noget gik galt, og vi kunne ikke reservere en plads til dig.
Sociale medier

Printvenligt materiale om faget

Kontakt os

Vil du høre mere om dine muligheder for efteruddannelse? Tøv ikke med at kontakte os.

Telefon:

36 15 48 66 Åbningstider

E-mail