Strategisk kommunikation

Vil du kunne vurdere, planlægge og implementere strategisk kommunikation i din virksomhed, både eksternt og internt? Så er faget strategisk kommunikation lige noget for dig.

Hvorfor skal du tage faget?

På faget strategisk kommunikation får du kompetencer til at udføre strategiske kommunikationsopgaver ud fra virksomhedens strategi, og du lærer at vurdere virksomhedens vision, mission og værdier, som er fundament for organisationens corporate brand og kommunikation.

Du vil:

  • Blive klogere på forandringskommunikation, krisekommunikation og kommunikationsstrategier i forbindelse med planlægning af kommunikation til virksomhedens interessenter
  • Få kompetencer til at skabe sammenhæng mellem virksomhedens strategi og kommunikation
  • Lære at analysere, planlægge og gennemføre større kommunikationsløsninger professionelt på et strategisk plan

På faget får du også færdigheder til at brande din virksomhed og håndtere dens image.

Indhold

På faget strategisk kommunikation skal du blandt andet arbejde med:

  • Grundlæggende kommunikationsteori
  • Kommunikationsanalyse
  • Kommunikationsplanlægning, kommunikationsstrategi og kommunikationspolitik
  • Narrativ teori/storytelling
  • Corporate branding
  • Krisekommunikation
  • Forandringskommunikation
  • Corporate communication
  • Autokommunikation
  • Organisationskommunikation
  • Digitale platforme

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Strategisk kommunikation er et obligatorisk fag på akademiuddannelsen i kommunikation og formidling. Faget består af 10 ECTS. 

Eksamen består af en mundtlig prøve på baggrund af en projektrapport og er med ekstern censur.

  • Få op til 30.000 kroner til din efter- og videreuddannelse
  • Uddan dig ved siden af jobbet og få op til 30.000 kroner til din efter- og videreuddannelse.