Strategisk kommunikation

Strategisk kommunikation handler om, hvordan organisationen kommunikerer både internt og eksternt. Du lærer at vurdere vision, mission og værdier som fundament for organisationens arbejde. På fagmodulet arbejder vi blandt andet med forandringskommunikation, krisekommunikation og kommunikationsstrategier i forbindelse med planlægning af kommunikation til organisationens interessenter.

Om faget

Strategisk kommunikation handler om, hvordan virksomheden kommunikerer både eksternt og internt. Du lærer at vurdere virksomhedens vision, mission og værdier som fundament for organisationens corporate communication. På fagmodulet arbejder vi også med forandringskommunikation, krisekommunikation og kommunikationsstrategier i forbindelse med planlægning af kommunikation til virksomhedens interessenter.

Indhold

  • Grundlæggende kommunikationsteori
  • Kommunikationsanalyse
  • Kommunikationsplanlægning
  • Narrativ teori/storytelling
  • Corporate branding
  • Krisekommunikation
  • Forandringskommunikation
  • Corporate communication
  • Autokommunikaiton
  • Organisationskommunikation

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Strategisk kommunikation er et obligatorisk fagmodul på akademiuddannelsen i kommunikation og formidling. Fagmodulet udgør 10 ECTS. 

Der er mundtlig eksamen på baggrund af projektrapport med ekstern censur.

  • Få op til 30.000 kroner til din efter- og videreuddannelse
  • Uddan dig ved siden af jobbet og få op til 30.000 kroner til din efter- og videreuddannelse.
  • Tilmelding via Bygovenpaa.dk
  • Tilmeldingen til fagmoduler på syv akademiuddannelser sker nu på et eksternt website.