Stress i organisationen - forebyggelse og håndtering

Stress i organisationen - forebyggelse og håndtering

Vil du kunne identificere symptomer på stress og handle på dem, både hvad angår dig selv, dine medarbejdere og dine kolleger? Så er kurset stress i organisationen - forebyggelse og håndtering det helt rigtige valg for dig.

Derfor skal du tage kurset

På kurset stress i organisation – forebyggelse og håndtering får du kompetencer til at bidrage til din virksomheds arbejde med stressforebyggelse og stresshåndtering.

Du vil:

  • Tilegne dig en forståelse og en handlingskompetence i forhold til at identificere stress-fremkaldende faktorer i din organisation
  • Få kompetencer til at hjælpe din virksomhed med at skabe et godt arbejdsmiljø og resultater på bundlinjen i form af reduceret sygefravær og færre konflikter
  • Opnå kompetencer, så du kan forebygge stress i din organisation samt håndtere allerede opstået stress hos dine kolleger og medarbejdere

Indhold

På kurset stress i organisationer – forebyggelse og håndtering skal du blandt andet arbejde med:

  • Forebyggelse med fokus på psykisk arbejdsmiljø
  • Jobkrav og faglige kompetencer
  • Muligheder for at udøve kontrol over egen arbejdssituation
  • Klare mål og fremtidsperspektiver
  • Relationer og social støtte
  • Mestringsstrategier
  • Stress-samtalen

 Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

0
har også læst ledelse
på Cphbusiness
har også læst ledelse
på Cphbusiness

Eksamen og ECTS

Stress i organisationen - forebyggelse og håndtering et valgfag på akademiuddannelsen i ledelse. Faget svarer til 5 ECTS-point.

Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.

Eksamenen er en mundtlig prøve med udgangspunkt i en individuel erhvervscase med intern censur.

Printvenligt materiale om faget

Kontakt os

Vil du høre mere om dine muligheder for efteruddannelse? Tøv ikke med at kontakte os.

Telefon:

36 15 48 66 Åbningstider

E-mail