Markedsføring og oplevelsesøkonomi

Vil du have færdigheder til at markedsføre et event eller en oplevelse, så du sikrer dig at ramme den rigtige målgruppe? Så er faget markedsføring og oplevelsesøkonomi lige noget for dig.

Hvorfor skal du tage faget?

På faget markedsføring og oplevelsesøkonomi får du viden om og færdigheder til at planlægge markedsføringsaktiviteter i en oplevelsesøkonomisk kontekst.

Du vil:

  • Blive introduceret til en række redskaber til at analysere de målgrupper og omgivelser, der gør sig gældende for virksomheder, som arbejder med oplevelsesbaseret forretningsudvikling
  • Opnå viden om grundlæggende marketingbegreber samt den nyeste udvikling inden for marketingværktøjer
  • Få kompetencer til at deltage i udarbejdelsen af en virksomheds strategiske markedsføring

Indhold

På faget markedsføring og oplevelsesøkonomi skal du blandt andet arbejde med:

  • Købsadfærd B2B og B2C
  • Segmentering
  • Målgruppevalg
  • Konkurrentanalyse
  • Virksomhedens handlingsparametre (marketing mix – de 7 p’er)
  • Marketingsplan

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Markedsføring og oplevelsesøkonomi er et valgfag på akademiuddannelsen i oplevelsesøkonomi. Faget består af 5 ECTS.

Eksamen er en mundtlig prøve kombineret med et kort projekt med intern censur.