Markedsføring og oplevelsesøkonomi

Vil du have færdigheder til at markedsføre et event eller en oplevelse, så du sikrer dig at ramme den rigtige målgruppe? Så er faget markedsføring og oplevelsesøkonomi lige noget for dig.

Hvorfor skal du tage faget?

På faget markedsføring og oplevelsesøkonomi får du viden om og færdigheder til at planlægge markedsføringsaktiviteter i en oplevelsesøkonomisk kontekst.

Du vil:

  • Blive introduceret til en række redskaber til at analysere de målgrupper og omgivelser, der gør sig gældende for virksomheder, som arbejder med oplevelsesbaseret forretningsudvikling
  • Opnå viden om grundlæggende marketingbegreber samt den nyeste udvikling inden for marketingværktøjer
  • Få kompetencer til at deltage i udarbejdelsen af en virksomheds strategiske markedsføring

Indhold

På faget markedsføring og oplevelsesøkonomi skal du blandt andet arbejde med:

  • Købsadfærd B2B og B2C
  • Segmentering
  • Målgruppevalg
  • Konkurrentanalyse
  • Virksomhedens handlingsparametre (marketing mix – de 7 p’er)
  • Marketingsplan

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Markedsføring og oplevelsesøkonomi er et valgfrit fagmodul på akademiuddannelsen i oplevelsesøkonomi og består af 5 ECTS.

Eksamen er en mundtlig prøve kombineret med et kort projekt med intern censur.

  • Undervisningsformer og læringsaktiviteter

    For at sikre, at de studerende får det størst mulige udbytte af undervisningen, arbejdes der løbende med varierende læringsformer.

    På dette fag skal man som studerende være forberedt på, at undervisningen vil bestå af en kombination af tilstedeværelsesundervisning, gruppearbejde, digitale aktiviteter og lignende.

    De digitale aktiviteter kombinerer fysisk tilstedeværelse med fx webinarer, videoer eller lignende, som enten kan gennemføres på Cphbusiness eller hjemmefra. Herudover vil læringen nogle gange tage udgangspunkt i diskussioner, sparring og feedback de studerende i mellem, hvor underviseren ikke er til stede. Den primære aktivitet består dog i traditionel tilstedeværelsesundervisning.

    De planlagte aktiviteter og angivne datoer vil ikke alle kræve fysisk tilstedeværelse, men det vil fremgå af flowplanen for holdet, hvilke datoer, der eventuelt er tale om.