Oplevelsesledelse

Oplevelsesledelse

Vil du styrke din ledelsespraksis i service- og oplevelseserhvervet? Så er kurset oplevelsesledelse noget for dig.

Derfor skal du tage kurset

Oplevelsesledelse udvikler din overordnede strategiske forståelse for servicevirksomhedens situation i relation til dens omverden, herunder markeds- og konkurrenceforhold samt trends og deres mulige indflydelse på virksomhedens situation.

Du vil:

  • Opnå viden om praksis og udvikling inden for ledelse, motivation og forandring i service- og oplevelseserhvervet
  • Kunne håndtere praksisnære problemstillinger i forhold til service- og oplevelsesvirksomhedens omverden og konkurrenceforhold
  • Blive klogere på betydningen af strategisk forretningsudvikling og ledelse i service- og oplevelseserhvervet
  • Få kompetencerne til at udvikle service- og oplevelsesvirksomhedens ledelsesmæssige og strategiske arbejde

Indhold

På kurset oplevelsesledelse skal du blandt andet arbejde med:

  • Grundlæggende strategisk forståelse for virksomheden og dens omverden
  • Trends inden for service- og oplevelseserhvervet
  • Ledelse i service- og oplevelsesvirksomheden – herunder motivation og forandringsledelse

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Oplevelsesledelse er et obligatorisk fag på akademiuddannelsen i service og oplevelser. Faget svarer til 10 ECTS-point.

Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.

Hvis du ønsker at læse en hel uddannelse, anbefaler vi, at du starter med faget oplevelsesøkonomi, inden du starter på de andre obligatoriske fag.

Eksamenen er en mundtlig prøve kombineret med en erhvervscase og er med ekstern censur.

Printvenligt materiale om faget

Kontakt os

Vil du høre mere om dine muligheder for efteruddannelse? Tøv ikke med at kontakte os.

Telefon:

36 15 48 66 Åbningstider

E-mail