Salg og markedsføring

Vil du styrke dine kompetencer, og drømmer du om en spændende karriere inden for salg og markedsføring? Så er akademiuddannelsen i salg og markedsføring det rigtige for dig.

Hvorfor læse salg og markedsføring?

På akademiuddannelsen i salg og markedsføring bliver du klædt på til selvstændigt at analysere, planlægge og gennemføre løsninger inden for salg og markedsføring i virksomheder - både nationalt og internationalt.

Du får styrket dine kompetencer inden for blandt andet e-handel, erhvervsret, digital markedsføring, strategisk salg, marketingstrategi og forretningsanalyse, og vi giver dig konkrete værktøjer, som du fra dag et kan bruge i dit job som fx som key account manager, salgsansvarlig og marketingkoordinator.

Vi vil introducere dig til teorier og modeller inden for salg og markedsføring, der blandt andet knytter sig til salgspsykologi, grundlæggende salg, marketingplanlægning og forhandling.

Du kan kalde dig merkonom, når du har gennemført fag svarende til 40 ECTS-point inden for de merkantile akademiuddannelser.

Uddannelsens indhold

På akademiuddannelsen i salg og markedsføring får du blandt andet kendskab til:

  • Erhvervsret
  • Analyse, planlægning og gennemførelse af løsninger inden for salg og markedsføring
  • Marketingplanlægning og forhandling
  • Markedsinformation
  • Digital markedsføring
  • E-handel
  • Marketingstrategi
  • Forretningsudvikling
  • Eksport og internationalisering
  • Strategisk og grundlæggende salg
  • Salgspsykologi

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Uddannelsens opbygning

Akademiuddannelsen i salg og markedsføring er en erhvervsrettet videregående uddannelse, som læses på deltid.

Uddannelsen består af tre obligatoriske fag og en række valgfag. Alle fag afsluttes med en eksamen, og uddannelsen afsluttes med et skriftligt afgangsprojekt. En akademiuddannelse tager typisk tre år at gennemføre med et til to fag pr. semester. Hvert fag har en varighed på ca. tre-seks måneder.

Skræddersy din uddannelse i salg og markedsføring

Akademiuddannelsen i salg og markedsføring har ingen studieretning, og du har derfor mulighed for at sammensætte uddannelsen ud fra lige netop dine behov og interesser. Du bestemmer også selv, om du vil tage hele akademiuddannelsen i salg og markedsføring eller blot udvælge de fag og den fagkombination, der passer til dig.

I oversigten nedenfor anbefaler vi dog to oplagte veje gennem uddannelsen, så du gennem dine valg af fag får skabt en tydelig, faglig profil.

Obligatoriske fag 30 ECTS

Der er tre obligatoriske fag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Vi anbefaler, at du starter med de tre obligatoriske fag for at opnå de grundlæggende kompetencer.
Vis fag Skjul fag

Vælg efter interesse

Digital 20 ECTS

Ønsker du at specialisere dig inden for digital markedsføring, online salg og sociale medier, vil vi anbefale, at du går denne vej.
Vis fag Skjul fag

Salg 20 ECTS

Ønsker du at specialisere dig inden for salg og kundeadfærd, er dette den rigtige vej for dig.
Vis fag Skjul fag

Afgangsprojekt 10 ECTS

Afgangsprojektet afslutter uddannelsen og giver dig mulighed for at gå i dybden med et emne, du brænder for.
×

Vi anbefaler, at du følger én af de to veje afhængig af nuværende eller fremtidige arbejdsopgaver. Du har dog også mulighed for at erstatte valgfag med fag fra andre fagområder.

Du kan maksimalt vælge valgfag for 20 ECTS fra det merkantile fagområde og maksimalt vælge valgfag for 15 ECTS fra andre fagområder. Kontakt vores studievejledere for mere information.

Kommende hold

Fag

{{typeName}}
{{educationName}}

Periode

Navn Sted Start Dag Pris
{{course.courseName}} {{course.courseName}} {{course.courseName}} {{ course.location.shortName }} {{ course.startDate | cultureDate:'da-DK':true}} {{ course.weekdays[0] | courseWeekday:'da-DK' }} {{course.signupFee | currency : 'kr.' : 0}} Tilmeld
Informationsmøde 13. og 15. august 2019 Læs mere om informationsmøder
  • Få op til 30.000 kroner til din efter- og videreuddannelse
  • Uddan dig ved siden af jobbet og få op til 30.000 kroner til din efter- og videreuddannelse.
Hør Søren Holmer fra Ekstra Bladet fortælle om akademiuddannelsen inden for salg og markedsføring.

Få overblikket over det danske uddannelsessystem

Nedenfor kan du se strukturen i det danske uddannelsessystem og få overblikket over Cphbusiness’ uddannelser.

Erhvervs- akademi- uddannelse 2-2 ½ år Master- uddannelse Erhvervsfaglig uddannelse Gymnasial uddannelse Videregående uddannelser Videregående uddannelser UNGDOMS- OG VOKSENUDDANNELSER Kandidat Fuldtidsuddannelser Uddannelser samtidigt med job (deltid) Universitets- bachelor Grundlæg- gende voksen uddannelse Professions- bachelor 3 ½ år Uddannelser hos Cphbusiness Øvrige uddannelser Arbejds- markeds- uddannelse Professions- bachelor (Top-up) 1½ år Akademi- uddannelse 3 år Diplom- uddannelse 2-3 år Erhvervserfaring Min. 2 år Erhvervserfaring Min. 2 år