E-handel

Arbejder du med e-handel, og mangler du den nødvendige viden til udvikling af webshops og andre e-handelsplatforme? Så er faget e-handel et oplagt valg for dig.

Hvorfor skal du tage faget?

På faget e-handel får du en bred introduktion til de mange facetter, der indgår i arbejdet med at drive succesfuld e-handel.

Du vil:

  • Opnå viden om de grundlæggende teorier inden for e-handel
  • Blive præsenteret for en lang række fagområder af både teknisk, juridisk og markedsføringsmæssig karakter
  • Få praktiske værktøjer til at arbejde strategisk med udvikling af webshops og andre e-handelsplatforme

På faget vil du også få indblik i forskellige forretningsmodeller og lære, hvordan du skaber sammenhæng mellem e-handelsstrategien og din virksomheds overordnede strategi.

Indhold

På faget e-handel skal du blandt andet arbejde med:

  • Analyse og udarbejdelse af webstrategi
  • Online handelsstrategi
  • Lager og logistik ifm. e-handel
  • Teknologi, funktionalitet og design
  • Projektledelse
  • Handelsbetingelser og persondata
  • Frontend-/backend-systemer
  • Konverteringsoptimering

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

E-handel er et valgfag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Faget består af 10 ECTS.

Eksamenen er en mundtlig prøve kombineret med en erhvervscase og er med ekstern censur.

  • Få op til 30.000 kroner til din efter- og videreuddannelse
  • Uddan dig ved siden af jobbet og få op til 30.000 kroner til din efter- og videreuddannelse.