E-handel

Arbejder du med e-handel, og mangler du den nødvendige viden til udvikling af webshops og andre e-handelsplatforme? Så er faget e-handel et oplagt valg for dig.

Hvorfor skal du tage faget?

På faget e-handel får du en bred introduktion til de mange facetter, der indgår i arbejdet med at drive succesfuld e-handel.

Du vil:

  • Opnå viden om de grundlæggende teorier inden for e-handel
  • Blive præsenteret for en lang række fagområder af både teknisk, juridisk og markedsføringsmæssig karakter
  • Få praktiske værktøjer til at arbejde strategisk med udvikling af webshops og andre e-handelsplatforme

På faget vil du også få indblik i forskellige forretningsmodeller og lære, hvordan du skaber sammenhæng mellem e-handelsstrategien og din virksomheds overordnede strategi.

Indhold

På faget e-handel skal du blandt andet arbejde med:

  • Analyse og udarbejdelse af webstrategi
  • Online handelsstrategi
  • Lager og logistik ifm. e-handel
  • Teknologi, funktionalitet og design
  • Projektledelse
  • Handelsbetingelser og persondata
  • Frontend-/backend-systemer
  • Konverteringsoptimering

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

E-handel er et valgfag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Faget består af 10 ECTS.

Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.

Eksamenen er en mundtlig prøve kombineret med en erhvervscase og er med intern censur.