E-handel

Er du interesseret i e-handel, men mangler du den nødvendige viden til at komme ud over kanten med udvikling af webshops og andre e-handelsplatforme? Så er faget e-handel din mulighed for at få en bred introduktion til de mange facetter, der indgår i arbejdet med at drive succesfuld e-handel.

Formål

Fagmodulet e-handel har til formål at introducere dig til de grundlæggende teorier inden for e-handel. Kurset giver dig praktiske værktøjer til at arbejde strategisk med udvikling af webshops og andre e-handelsplatforme.

Du får indblik i forskellige forretningsmodeller og lærer, hvordan du skaber sammenhæng mellem e-handelsstrategien og din virksomheds overordnede strategi. Derudover bliver du præsenteret for en lang række fagområder af både teknisk, juridisk og markedsføringsmæssig karakter.

Indhold

  • Analyse og udarbejdelse af webstrategi
  • Online handelsstrategi
  • Projektledelse
  • Jura
  • Persondata
  • Frontend-/backend-systemer

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

E-handel er et valgfrit fagmodul på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Fagmodulet tæller 10 ECTS.

Eksamenen er en mundtlig prøve kombineret med en erhvervscase. Der er ekstern censur.

  • Få op til 30.000 kroner til din efter- og videreuddannelse
  • Uddan dig ved siden af jobbet og få op til 30.000 kroner til din efter- og videreuddannelse.