Eksport og internationalisering

Har du interesse i eksportstrategi og internationale markeder? Faget eksport og internationalisering er din mulighed for at få kompetencerne til at planlægge og gennemføre eksportsalg i praksis. Faget stiller derudover skarpt på det strategiske grundlag, der sikrer din virksomhed en succesfuld eksportindsats.

Formål

Fagmodulet eksport og internationalisering har til formål at give dig en bred palette af værktøjer og strategier, som du kan bruge i arbejdet med at få din virksomhed ud over landets grænser. I den forbindelse lærer du at identificere potentielle kunder og samarbejdspartnere på det globale marked.

Indhold

  • Internationalisering
  • Go-to-market-strategier
  • Risikostyring
  • Eksportstrategi
  • Eksportmarkeder

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Eksport og internationalisering er et valgfrit fagmodul på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Fagmodulet tæller 10 ECTS.

Eksamenen består af en mundtlig prøve på baggrund af et langt projekt. Der er ekstern censur.

  • Få op til 30.000 kroner til din efter- og videreuddannelse
  • Uddan dig ved siden af jobbet og få op til 30.000 kroner til din efter- og videreuddannelse.