Eksport og internationalisering

Vil du have kompetencer til at planlægge og gennemføre eksportsalg i praksis, og interesserer du dig for eksportstrategi og internationale markeder? Så er faget eksport og internationalisering det rette for dig.

Hvorfor skal du tage faget?

På faget eksport og internationalisering får du en bred palette af værktøjer og strategier, som du kan bruge i arbejdet med at få din virksomhed ud over landets grænser. I den forbindelse lærer du at identificere potentielle kunder og samarbejdspartnere på det globale marked.

Du vil:

  • Blive i stand til at vurdere virksomhedens eksportparathed og bidrage med forslag til håndtering af forskellige eksportmuligheder og -barrierer
  • Få kompetencer til at kunne planlægge og gennemføre eksportsalget i praksis
  • Opnå viden om globaliseringens og kulturforskellenes betydning for prioritering af eksportmarkeder

Faget stiller derudover skarpt på det strategiske grundlag, der er med til at sikre din virksomhed en succesfuld eksportindsats.

Indhold

På faget eksport og internationalisering skal du blandt andet arbejde med:

  • Virksomheders internationaliseringsproces
  • Eksportstrategi og go-to-market-strategier
  • Eksportparathed og -motiver
  • Risikostyring
  • Eksportmarkeder
  • Kulturparametre
  • Internationale salgs- og leveringsbetingelser

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Eksport og internationalisering er et valgfag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Faget består af 10 ECTS.

Eksamenen er en mundtlig prøve på baggrund af et langt projekt og er med ekstern censur.

  • Få op til 30.000 kroner til din efter- og videreuddannelse
  • Uddan dig ved siden af jobbet og få op til 30.000 kroner til din efter- og videreuddannelse.