Markedsinformation og -analyse

Vil du kunne arbejde med handel på et nationalt og internationalt plan og være med til at styrke din virksomheds internationale salg? Så er kurset markedsinformation og -analyse det rette for dig.

Hvorfor skal du tage faget?

På faget markedsinformation og -analyse bliver du i stand til at analysere og vurdere et specifikt markedspotentiale med henblik på at øge din virksomheds salg og udvide markedsføringsaktiviteterne.

Du vil:

  • Opnå indsigt i internationaliseringsprocesser
  • Få kompetencer til at analysere og vurdere et givent markedspotentiale
  • Blive i stand til aktivt at bidrage til, at din virksomhed udnytter deres markedspotentialer optimalt
  • Lære at løse problemstillinger relateret til handel mellem virksomheder, der har rødder i andre kulturer

Indhold

På faget markedsinformation og -analyse skal du blandt andet arbejde med:

  • Markedsanalyser
  • Dataindsamling
  • Markedsanalyseprocesser
  • Markedspotentiale
  • Købsadfærd og købskriterier
  • Kulturanalyser
  • Segmentering
  • Markedsindtrængningsstrategier
  • Internationaliseringsprocesser

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Markedsinformation og -analyse er et obligatorisk fag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Faget består af 10 ECTS.

Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.

Eksamen er en mundtlig prøve på baggrund af et større projekt og er med ekstern censur. Projektet tæller 50%, og den mundtlige eksamen tæller 50%.