Hvorfor skal du tage faget?
På faget markedsinformation og -analyse bliver du i stand til at analysere og vurdere et specifikt markedspotentiale med henblik på at øge din virksomheds salg og udvide markedsføringsaktiviteterne.
Du vil:
- Opnå indsigt i internationaliseringsprocesser
- Få kompetencer til at analysere og vurdere et givent markedspotentiale
- Blive i stand til aktivt at bidrage til, at din virksomhed udnytter deres markedspotentialer optimalt
- Lære at løse problemstillinger relateret til handel mellem virksomheder, der har rødder i andre kulturer
Indhold
På faget markedsinformation og -analyse skal du blandt andet arbejde med:
- Markedsanalyser
- Dataindsamling
- Markedsanalyseprocesser
- Markedspotentiale
- Købsadfærd og købskriterier
- Kulturanalyser
- Segmentering
- Markedsindtrængningsstrategier
- Internationaliseringsprocesser
Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.
Eksamen og ECTS
Markedsinformation og -analyse er et obligatorisk fag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Faget består af 10 ECTS.
Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.
Eksamen er en mundtlig prøve på baggrund af et større projekt og er med ekstern censur. Projektet tæller 50%, og den mundtlige eksamen tæller 50%.
Styrk din studieteknik
Vil du styrke din studieteknik, så anbefaler vi, at du tilmelder dig indledende studieteknik. Her får du gode, konkrete værktøjer til at arbejde med dit studie på den bedste måde. Forløbet er kort og uden eksamen.