Markedsinformation og -analyse

Vil du kunne arbejde med handel på et nationalt og internationalt plan og være med til at styrke din virksomheds internationale salg? Så er faget markedsinformation og -analyse det rette for dig.

Hvorfor skal du tage faget?

På faget markedsinformation og -analyse bliver du i stand til at analysere og vurdere et specifikt markedspotentiale med henblik på at øge din virksomheds salg og udvide markedsføringsaktiviteterne.

Du vil:

  • Opnå indsigt i internationaliseringsprocesser
  • Få kompetencer til at analysere og vurdere et givent markedspotentiale
  • Blive i stand til aktivt at bidrage til, at din virksomhed udnytter deres markedspotentialer optimalt
  • Lære at løse problemstillinger relateret til handel mellem virksomheder, der har rødder i andre kulturer

Indhold

På faget markedsinformation og -analyse skal du blandt andet arbejde med:

  • Markedsanalyser
  • Dataindsamling
  • Markedsanalyseprocesser
  • Markedspotentiale
  • Købsadfærd og købskriterier
  • Kulturanalyser
  • Segmentering
  • Markedsindtrængningsstrategier
  • Internationaliseringsprocesser

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Markedsinformation og -analyse er et obligatorisk fag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Faget består af 10 ECTS.

Eksamen består af en mundtlig prøve på baggrund af et større projekt og er med ekstern censur. Projektet tæller 50%, og den mundtlige eksamen tæller 50%.

  • Få op til 30.000 kroner til din efter- og videreuddannelse
  • Uddan dig ved siden af jobbet og få op til 30.000 kroner til din efter- og videreuddannelse.