Marketingplanlægning og forhandling

Vil du specialisere dig inden for markedsføring og lære at planlægge, gennemføre og vurdere markedsføringsaktiviteter? Så er faget marketingplanlægning og forhandling lige noget for dig.

Hvorfor skal du tage faget?

På faget marketingplanlægning og forhandling lærer du at varetage og styre virksomhedens markedsføringsaktiviteter og forhandlingsprocesser, både nationalt og internationalt.

Du vil:

  • Udvide din horisont inden for marketingplanlægning og forhandling med nye teoretiske perspektiver og praktiske problemstillinger
  • Blive rustet til at arbejde med en bred vifte af arbejdsopgaver inden for markedsføring, både i Danmark og i udlandet
  • Få kompetencer til at analysere og vurdere mulighederne på et givent marked med henblik på virksomhedens markedsføringstiltag
  • Lære om markedsføringsplanlægning, markedsvurdering, forhandlingsteknik og markedsanalyse

På faget får du også færdigheder til at analysere og vurdere markedsføringsaktiviteter i forhold til kulturelle problemstillinger.

Indhold

På faget marketingplanlægning og forhandling skal du blandt andet arbejde med:

  • Markedsføringsplanlægning
  • Salgspotentiale
  • Forhandlingsteknikker
  • Markedsanalyse
  • Jura - herunder aftaleret, e-handel og markedsføringsloven
  • Kulturteorier og -analyse

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Marketingplanlægning og forhandling er et obligatorisk fag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Faget består af 10 ECTS.

Eksamenen er en mundtlig prøve kombineret med et praktisk produkt og en skriftlig opgave og er med ekstern censur.

  • Få op til 30.000 kroner til din efter- og videreuddannelse
  • Uddan dig ved siden af jobbet og få op til 30.000 kroner til din efter- og videreuddannelse.