Service

Vil du have en bedre forståelse for service og lære at tilpasse din kommunikation og betjening til forskellige kunder? Tag faget service, og vær med til at sikre, at du og din virksomhed opnår bedre serviceresultater.

Hvorfor skal du tage faget?

Med faget service får du en introduktion til grundlæggende teknikker i forbindelse med at planlægge, gennemføre og følge op på god service.

Du vil:

  • Arbejde med din egen rolle som servicegiver og som deltager i et serviceteam
  • Lære at anvende forskellige kommunikations- og konfliktteknikker, som kan bruges i hverdagen
  • Få defineret, hvad service er på dit arbejde og få forståelse for værdien af god service, og hvordan du aktivt bruger servicebegrebet i hverdagen.

Faget er rettet mod dig, der dagligt har kontakt med enten kunder eller borgere og mangler redskaber til selve kundekontakten og kommunikationen med kunden.

Indhold

På faget service skal du blandet andet arbejde med:

  • Servicebegrebet – hvad er god service?
  • Holdninger til god service – både individuelt og i team
  • Servicedesign
  • Planlægning og målsætning
  • Kommunikationsværktøjer og -modeller
  • Personprofiler
  • Spørgeteknik og aktiv lytning
  • Service på forskellige platforme – herunder sociale medier og telefon
  • Reklamationsbehandling
  • Transaktionsanalyse, assertion og konflikthåndtering

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Service er et valgfag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Faget består af 5 ECTS.

Eksamenen er en mundtlig prøve kombineret med en erhvervscase og er med intern censur.