Sociale medier og indhold

Vil du have kompetencerne til at stå for din virksomheds SoMe-aktiviteter fra strategi til drift og analyse? Så er faget sociale medier og indhold lige noget for dig.

Hvorfor skal du tage faget?

På faget sociale medier bliver du skarp på digital markedsføring via de sociale medier, så du kan stå for planlægning, eksekvering og analyse af din virksomheds SoMe-aktiviteter. Derudover bliver du opdateret på de nyeste trends og tendenser inden for strategisk brug af sociale medier.

Du vil:

  • Opnå viden om centrale begreber og termologi inden for SoMe-verdenen på en udviklingsbaseret måde
  • Få en forståelse for multimodalt indhold til brug i relation til sociale medier
  • Kunne analysere og vurdere indholdet på sociale mediers effekt, planlægge SoMe-aktiviteter og skabe socialt indhold
  • Udvikle færdigheder til at anvende og drifte en række sociale medier
  • Kunne vurdere potentialet for brugen af sociale medier i en konkret situation med dertilhørende forskellige løsningsmodeller i forhold til online salg og markedsføring
  • Opnå kompetencer til at udvikle strategier for sociale medier i en virksomhed med udgangspunkt i virksomhedens situation
  • Forbedre din egen praksis i relation til opgaveløsning inden for online salg og markedsføring
  • Kunne deltage i et fagligt og tværfagligt samarbejde i forbindelse med virksomhedens arbejde med sociale medier

Indhold

På faget sociale medier og indhold skal du blandt andet arbejde med:

  • Trends og tendenser inden for sociale medier
  • Digital markedsføring via sociale medier
  • Indholdsproduktion, nyhedsbreve og influencer marketing
  • Webanalyse af content performance

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Sociale medier og indhold er et valgfag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Faget består af 5 ECTS-point.

Eksamenen er en mundtlig prøve baseret på et praktisk produkt med disposition.