Søgemaskineoptimering (SEO)

Tag faget søgemaskineoptimering (SEO) og få kompetencer til at optimere din virksomheds hjemmeside, så den opnår en høj placering, når dine kunder søger via Google.

Hvorfor skal du tage faget?

Hvis du er interesseret i både den tekniske og kreative del af SEO inden for salg og markedsføring, er faget søgemaskineoptimering (SEO) lige noget for dig.

Faget styrker dine kompetencer inden for blandt andet søgeords- og dataanalyse, så du kan optimere din virksomheds hjemmeside og skabe målbare resultater.

Du vil:

  • Opnå viden om, hvordan du kan anvende SEO i forbindelse med udvikling og opsætning af hjemmesider
  • Lære at forstå og bruge data og analyser til at opbygge hjemmesider
  • Få indsigt i, hvad der skal til for at rangere højt på Google
  • Kunne udarbejde analyser, planlægge og gennemføre opgaver i forbindelse med digital markedsføring
  • Blive i stand til at formidle konsekvenser af markedsføringsindsatsen ved hjælp af webstatistikker og analyser

Derudover vil du lære at anvende digitale marketingsbegreber, modeller og teorier med henblik på at vurdere potentialet for salg via organisk søgetrafik.

Indhold

På faget søgemaskineoptimering (SEO) skal du blandt andet arbejde med:

  • Søgeordsanalyse
  • Crawl budget
  • Google Search Console
  • Teknisk SEO
  • Forståelse for links og linkbuilding
  • Forståelse for Googles algoritme

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Søgemaskineoptimering (SEO) er et valgfag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Faget giver dig 5 ECTS-point.

Eksamenen er en 30 minutters mundtlig prøve baseret på et praktisk produkt med disposition.