Strategisk salg

Brænder du for salg? Og vil du arbejde med salgsledelse og salg på et strategisk niveau? Så er faget strategisk salg lige noget for dig.

Hvorfor skal du tage faget?

På faget strategisk salg får du styrket dine kompetencer til selvstændigt at lede, analysere, tilrettelægge og gennemføre salg på et strategisk niveau.

Du vil:

  • Opnå viden om og forståelse for indkøbsstrategi og risikostyring i salgsindsatsen
  • Få færdigheder til selvstændigt at kunne håndtere styringen af kilderne til og antallet af leads (kundeemner)
  • Lære at arbejde med salgsledelse og key account management

På faget opnår du også kompetencer til at kunne sælge professionelt på både BtB- og BtC-markedet.

Indhold

På faget strategisk salg skal du blandt andet arbejde med:

  • Key account management
  • Relations- og projektsalg
  • Købsadfærd og indkøbsstrategi
  • Forhandling
  • Salgsledelse og udvikling af salgsorganisation
  • Motivation og coaching
  • Salgsstrategi, -planlægning og -opfølgning
  • Salg gennem netværk og sociale medier
  • Risikostyring i salget
  • Customer relation management (CRM)

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Strategisk salg er et valgfag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Faget består af 10 ECTS.

Eksamenen er en mundtlig prøve på baggrund af et langt projekt og er med ekstern censur.

  • Få op til 30.000 kroner til din efter- og videreuddannelse
  • Uddan dig ved siden af jobbet og få op til 30.000 kroner til din efter- og videreuddannelse.