Strategisk salg

Brænder du for salg? Og vil du arbejde med salgsledelse og salg på strategisk niveau? Så er dette fag lige noget for dig.

Hvorfor skal du tage faget?

På faget strategisk salg får du styrket dine kompetencer til selvstændigt at lede, analysere, tilrettelægge og gennemføre salg på strategisk niveau.

Du vil:

  • Opnå viden om og forståelse for indkøbsstrategi og risikostyring i salgsindsatsen
  • Få færdigheder til selvstændigt at kunne håndtere styringen af kilderne til og antallet af leads (kundeemner)
  • Lære at arbejde med salgsledelse og key account management

På faget opnår du også kompetencer til at kunne sælge professionelt på både BtB- og BtC-markedet.

Indhold

På faget strategisk salg skal du blandt andet arbejde med:

  • Key account management
  • Relationssalg
  • Projektsalg
  • Tillidsbaseret rådgivning
  • Købsadfærd og indkøbsstrategi
  • Salgscenteret
  • Forhandling
  • Salgsledelse
  • Motivation og coaching
  • Salgsstrategi og -planlægning
  • Salgsopfølgning (pipeline management)
  • Salg gennem netværk og sociale medier
  • Risikostyring i salget
  • Customer relation management (CRM)
  • Lead management (styring af emnegenerering)

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Strategisk salg er et valgfrit fagmodul på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Fagmodulet består af 10 ECTS.

Eksamenen består af en mundtlig prøve på baggrund af et langt projekt med ekstern censur.

  • Få op til 30.000 kroner til din efter- og videreuddannelse
  • Uddan dig ved siden af jobbet og få op til 30.000 kroner til din efter- og videreuddannelse.