Strategisk salg og key account management

Strategisk salg og key account management

Vil du gerne agere på et strategisk niveau i forhold til dit salg? Så er faget i strategisk salg og key account management noget for dig.

Hvorfor skal du tage faget?

Faget giver dig kompetencer til selvstændigt at analysere, tilrettelægge og gennemføre salg på et strategisk niveau. Det betyder, at du ved hjælp af strategisk kundeforståelse og værdiskabelse bliver i stand til at styre, udvikle og behandle kundeemner. Disse kompetencer bygger på metoder og teorier i relation til blandt andet key account management, pipeline management og CRM.

Du vil:

  • Opnå viden om og forståelse for indkøbsstrategi og risikostyring i salgsindsatsen
  • Få færdigheder til selvstændigt at kunne håndtere styringen af kilderne til og antallet af leads (kundeemner)
  • Lære at arbejde med salgsledelse og key account management

Indhold

På faget strategisk salg og key account management skal du bl.a. arbejde med:

  • Key account management, relationssalg, projektsalg og tillidsbaseret rådgivning
  • Strategisk kundeforståelse og værdiskabelse
  • Købsadfærd, indkøbsstrategi og risikostyring
  • Personlig salgsplanlægning, salg gennem netværk og sociale medier
  • Salgsopfølgning (pipeline management)
  • Salg gennem netværk og sociale medier
  • Risikostyring i salget
  • CRM, lead management og pipeline management

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Strategisk salg og key account management er et valgfag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Faget består af 10 ECTS-point.

Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.

Eksamenen er en mundtlig prøve på baggrund af et langt projekt. Der er intern censur.

Har du tidligere taget faget strategisk salg, skal du ikke tage strategisk salg og key account management.

Kontakt os

Vil du høre mere om dine muligheder for videreuddannelse? Tøv ikke med at kontakte os.

Telefon:

36 15 48 66 Åbningstider

E-mail