Kundeforståelse og oplevelsesdesign

Kundeforståelse og oplevelsesdesign

Vil du gerne blive klogere på, hvordan du kortlægger og udvikler din kundes eller gæsts serviceoplevelse? Så er kurset kundeforståelse og oplevelsesdesign noget for dig.

Derfor skal du tage kurset

På kurset kundeforståelse og oplevelsesdesign får du vigtig viden om, hvordan du indsamler og analyserer værdifulde data om dine kunder og gæster. På den måde kan du forbedre servicekvaliteten i din virksomhed.

Kurset styrker dine evner inden for oplevelsesdesign med særligt fokus på servicekvaliteten i egen virksomhed eller job i servicebranchen. Du bliver udstyret med kompetencer og strategier til at forbedre kundeloyaliteten, styrke virksomhedens konkurrenceevne og optimere de økonomiske resultater ved hjælp af metoder, der er bevist effektive i succesfulde servicevirksomheder.

Du vil:

  • Opnå indsigt i metoder og teorier til dataindsamling om kunder og gæster i service- og oplevelseserhvervet
  • Få viden om centrale teorier og metoder om købsadfærd og kundeprocesser
  • Kunne formidle løsningsforslag på bearbejdet og vurderet data om service- og oplevelsesvirksomhedens kunder og gæster
  • Få kompetencer til at håndtere udviklingsorienterede situationer i forhold til omsætning af viden fra kundeundersøgelser til forbedring af virksomhedens leverance af serviceoplevelsen

Indhold

På kurset kundeforståelse og oplevelsesdesign skal du blandt andet arbejde med:

  • Indsamling og strukturering af data
  • Kortlægning af interne processer
  • Købsadfærd og kundeprocesser
  • Kundebeskrivelse
  • Servicekvalitet

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Du lærer dine kunder og gæster endnu bedre at kende, så du kan skræddersy enestående oplevelser til dem og samtidig øge din omsætning og indtjening. Du skal vælge faget, hvis du har lyst til at arbejde med oplevelsesdesign i praksis og gerne med udgangspunkt i din egen virksomhed. Målet er at give dig værktøjer til at øge gæsteloyaliteten, konkurrenceevnen og bundlinjen gennem metoder brugt i succesfulde servicevirksomheder.
Kim Nielsen
Kim Nielsen
Underviser
Cphbusiness

Eksamen og ECTS

Kundeforståelse og oplevelsesdesign er et obligatorisk fag på akademiuddannelsen i service og oplevelser. Faget svarer til 5 ECTS-point.

Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.

Hvis du ønsker at læse en hel uddannelse, anbefaler vi, at du starter med faget oplevelsesøkonomi, inden du starter på de andre obligatoriske fag.

Eksamenen er en mundtlig prøve med udgangspunkt i en synopsis og er med intern censur.

Reservér din plads

Reservér din plads på kurset Kundeforståelse og oplevelsesdesign hurtigt og nemt. Vi holder en plads til dig, og så kan du i ro og mag tilmelde dig endeligt og betale på et senere tidspunkt.

Reservationen er gratis og uforpligtende.

Navn skal udfyldes
E-mail skal udfyldes korrekt E-mail skal udfyldes
Næste hold

{{ course.activityName || 'Søerne, tir. 08. okt. 2024, kl. 17:00' }}

Reserverer...
Tak! Vi har reserveret en plads til dig.
Noget gik galt, og vi kunne ikke reservere en plads til dig.
Kundeforståelse og oplevelsesdesign

Kontakt os

Vil du høre mere om dine muligheder for efteruddannelse? Tøv ikke med at kontakte os.

Telefon:

36 15 48 66 Åbningstider

E-mail