Markedsføring af service og oplevelser

Markedsføring af service og oplevelser

Få styrket dine markedsføringskompetencer i teori og praksis, så du kan stå endnu stærkere i dit job.

Vær opmærksom på, at der gælder en ny studieordning fra den 1. juli 2022. Markedsføring af service og oplevelser hed tidligere markedsføring og oplevelsesøkonomi. Har du tidligere taget markedsføring og oplevelsesøkonomi, skal du ikke tage markedsføring af service og oplevelser.

Hvorfor skal du tage faget?

Markedsføring af service og oplevelser giver dig en kvalificeret tilgang til anvendelse af markedsføring og marketingmix i en oplevelsesøkonomisk kontekst. Faget gør dig i stand til enten selv at gennemføre markedsføringsaktiviteter eller deltage sammen med andre i markedsføringsprocessen i en virksomhed eller organisation.

Du vil:

  • Få viden om udviklingsbaseret markedsføringspraksis, herunder centralt anvendt teori og metode inden for service- og oplevelsesområdet
  • Kunne deltage i tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang inden for markedsføring af service og oplevelser på det taktiske og operationelle niveau
  • Opnå færdigheder til at anvende centrale teorier og metoder til at vurdere praksisnære problemstillinger for til sidst at formidle løsningsmuligheder inden for markedsføring af service og oplevelser til samarbejdspartnere og kunder

Indhold

På faget markedsføring af service og oplevelser skal du blandt andet arbejde med:

  • Købsadfærd og kunderejsen
  • Oplevelsesanalyse
  • Segmentering og målgruppevalg
  • Konkurrentanalyse
  • Oplevelsesvirksomhedens handlingsparametre
  • Marketingplan

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Hvis du arbejder med kommunikation og markedsføring af services eller oplevelser - eller gerne vil det - men ikke er helt hjemme i værktøjerne, så får du dem på dette kursus. Vi tager afsæt i en forståelse af kunderne og konkurrenterne som grundlag for marketingplanen. Du får værktøjer, som du kan bruge til at reflektere struktureret over egen praksis og erfaringer. Og du får en ramme for at analysere kunder, konkurrenter og egen virksomhed, så du kan udarbejde en effektiv marketingplan.
Michael Hansen
Michael Hansen
Underviser
Cphbusiness

Eksamen og ECTS

Markedsføring af service og oplevelser er et obligatorisk fag på akademiuddannelsen i service og oplevelser. Faget består af 5 ECTS.

Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.

Hvis du ønsker at læse en hel uddannelse, anbefaler vi, at du starter med faget oplevelsesøkonomi, inden du starter på de andre obligatoriske fag.

Eksamenen er en mundtlig prøve med udgangspunkt i et kort projekt og er med intern censur.

Kontakt os

Vil du høre mere om dine muligheder for efteruddannelse? Tøv ikke med at kontakte os.

Telefon:

36 15 48 66 Åbningstider

E-mail