Service, oplevelser og værtskab

Service, oplevelser og værtskab

Få styrket dine kompetencer inden for udvikling af service, oplevelser og værtskab, så du kan stå endnu stærkere i dit job.

Derfor skal du tage kurset

På kurset får du udviklet og styrket din forståelse for feltet mellem service, oplevelser og værtskab, så du kan være med til at optimere eksisterende tiltag eller udvikle nye, der skaber værdi for din virksomhed.

Du vil:

  • Få viden om centrale teorier inden for service- og oplevelseserhvervet og den bagvedliggende historiske udvikling og praksis
  • Blive klogere på, hvordan du kan udøve det gode værtskab i en service- og oplevelsesvirksomhed
  • Få kompetencer i at anvende centrale teorier, modeller og værktøjer, vurdere praksisnære problemstillinger og udvikle og formidle løsningsmuligheder i feltet mellem service, oplevelser og værtskab
  • Udvikle din egen praksis inden for service, oplevelser og værtskab i en struktureret sammenhæng

Indhold

På kurset service, oplevelser og værtskab skal du blandt andet arbejde med:

  • Grundlæggende karakteristika ved service og oplevelser
  • Service og oplevelser i et historisk og makroøkonomisk perspektiv
  • Hvordan du i praksis kan beskrive, analysere og optimere kunderejsen og dermed vurdere og forbedre den samlede kundeoplevelse i en servicevirksomhed
  • Betydningen af værtskab i en kommerciel kontekst og det professionelle værtskab i praksis

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Faget er for dig, der arbejder med kunder og gæster, og dig, der er optaget af at skabe gode, mindeværdige gæsteoplevelser. Du lærer, hvad der skaber værdi for jeres kunder og dermed for din virksomhed. Du får vigtige indsigter i centrale begreber som service, værtskab og oplevelser. Og vi inddrager i høj grad din og de andre kursisters praksis, så du får både viden og værktøjer, som du kan bruge direkte i dit arbejdsliv.
Connie Bang Jensen
Connie Bang Jensen
Underviser
Cphbusiness

Eksamen og ECTS

Service, oplevelser og værtskab er et obligatorisk fag på akademiuddannelsen i service og oplevelser. Faget svarer til 5 ECTS-point.

Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.

Hvis du ønsker at læse en hel uddannelse, anbefaler vi, at du starter med faget oplevelsesøkonomi, inden du starter på de andre obligatoriske fag.

Eksamenen er en mundtlig prøve kombineret med en erhvervscase og er med ekstern censur. 

Reservér din plads

Reservér din plads på kurset Service, oplevelser og værtskab hurtigt og nemt. Vi holder en plads til dig, og så kan du i ro og mag tilmelde dig endeligt og betale på et senere tidspunkt.

Reservationen er gratis og uforpligtende.

Navn skal udfyldes
E-mail skal udfyldes korrekt E-mail skal udfyldes
Du skal vælge et hold
Næste hold

{{ course.activityName || 'Søerne, tir. 03. sep. 2024, kl. 09.00' }}

Reserverer...
Tak! Vi har reserveret en plads til dig.
Noget gik galt, og vi kunne ikke reservere en plads til dig.
Service, oplevelser og værtskab

Kontakt os

Vil du høre mere om dine muligheder for efteruddannelse? Tøv ikke med at kontakte os.

Telefon:

36 15 48 66 Åbningstider

E-mail