Kommunikation i praksis

Vil du blive bedre til at formidle dine budskaber til forskellige målgrupper og blive kvalificeret til at løse praktiske kommunikationsopgaver? Så er faget kommunikation i praksis lige noget for dig.

Hvorfor skal du tage faget?

På faget kommunikation i praksis får du de konkrete værktøjer, som du har brug for til at kunne planlægge og gennemføre kommunikationsopgaver i en organisation. Du bliver mere bevidst om din og andres kommunikation - både mundtligt, skriftligt og digitalt.

Du vil:

  • Udvikle din personlige kommunikation
  • Lære at anvende relevante kommunikationsmodeller og -værktøjer til planlægning og gennemførelse af de praktiske kommunikationsopgaver, som indgår i den daglige opgaveløsning i virksomheden
  • Få indsigt i planlægning og gennemførelse af diverse kommunikationsopgaver og få styrket dine kommunikationskompetencer både på det personlige og på et organisatorisk plan.

Vi klæder dig på til at kunne håndtere fagets redskaber i konkrete situationer og sætter fokus på sammenhængen mellem praksis og teori.

Mine nye kommunikationskompetencer har flyttet mig fagligt. Fra primært at være en støttefunktion for ledelsen bidrager jeg nu proaktivt med idéer og konkrete løsningsforslag til de faglige opgaver i afdelingen.

- Pernille Lange, Erhvervsstyrelsen

Indhold

Med faget kommunikation i praksis på Cphbusiness får du styrket dine kommunikationskompetencer både på det personlige og på et organisatorisk plan. Du skal blandt andet arbejde med:

  • Kommunikationsmodeller
  • Planlægnings- og formidlingsværktøjer
  • Kommunikationsopgaven i praksis
  • Præsentationsteknik
  • Samtaleværktøjer
  • Mødekommunikation

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Kommunikation i praksis er et obligatorisk fag på akademiuddannelserne i kommunikation og formidling og skatter og afgifter. Derfor kan du møde studerende fra begge uddannelser på holdet. Faget består af 10 ECTS.

Eksamenen er en mundtlig prøve på baggrund af et kort projekt med ekstern censur.