Corporate communication

Vil du udvikle dine kompetencer inden for organisation, kommunikation og ikke mindst sammenhængen mellem de to? På faget corporate communication bliver du i stand til at analysere komplekse organisatoriske og kommunikative problemstillinger.

Hvorfor skal du tage faget?

På faget corporate communication får du indblik i sammenhængen mellem organisationens kultur, kommunikation og identitet i et helhedsperspektiv. Du lærer at fremstille praktiske løsninger ud fra en teoretisk indsigt, gennemføre analyser af din organisation og kommunikere klart og præcist i forhold til kommunikationsplaner.

Du vil:

  • Opnå viden om centrale teoretiske traditioner vedrørende organisationskommunikation
  • Blive i stand til at håndtere komplekse og uforudsigelige interne og eksterne organisationsproblemstillinger
  • Få kompetencer til selvstændigt at kunne igangsætte og gennemgøre en analyse af intern organisationskommunikation

Indhold

På faget corporate communication skal du blandt andet arbejde med:

  • Klassiske og nyere teorier inden for organisationskommunikation
  • Organisationskultur
  • PR
  • CSR
  • Kommunikationsanalyse

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Corporate communications er et valgfag på den merkantile diplom i kommunikation. Faget består af 5 ECTS.

Eksamenen er en mundtlig prøve med udgangspunkt i en synopsis.