Digital kommunikation

Vil du gerne styrke din digitale kommunikation og blive skarpere til at kommunikere online? Så er faget digital kommunikation lige noget for dig.

Hvorfor skal du tage faget?

På faget digital kommunikation får du kompetencer til at udvikle din virksomheds digitale strategi og analysere jeres målgruppes digitale adfærd.

Du vil:

  • Få en kritisk indsigt i teorier og metoder til analyse og planlægning af din virksomheds kommunikation, når I navigerer i det digitale medielandskab
  • Lære at udvikle indhold, der er tilpasset digitale platforme som LinkedIn, sociale medier og blogs
  • Opnå ny viden omkring digital kommunikation gennem eksempler og cases fra virksomheders og medarbejderes hverdag

På faget lærer du også at markedsføre din virksomhed gennem digitale platforme, og du får indsigt i, hvordan du kan forbedre brugervenligheden i forhold til design, navigation og læsbarhed på digitale platforme.

Fagets indhold

Digitaliseringen skaber en lang række muligheder for virksomheder i forhold til bl.a. kommunikation, markedsføring og udvikling af kunderelationer, men udviklingen indebærer også udfordringer med hensyn til bl.a. ophavsret og håndtering af persondata m.m.

På faget digital kommunikation vil du bl.a. arbejde med:

  • Netværkskommunikation, viral kommunikation og digitale værktøjer.
  • Brugervenlige webdesigns og webtekster
  • Grundlæggende metoder og teorier bag brugervenlighed
  • Udvikling og forståelse af sociale mediepolitikker
  • Introduktion til retlige og etiske problemstillinger for virksomheders brug af sociale medier
  • Ledelse på sociale medier.
  • Brugerdialog og transparens

Eksamen og ECTS

Digital kommunikation er et retningsspecifikt fag på diplomuddannelsen inden for kommunikation. Faget tæller 5 ECTS.

Eksamenen består af en mundtlig prøve med udgangspunkt i en skriftlig opgave med intern censur.

  • Informationsmøde 20. marts 2019
  • Kom og hør om, hvordan du kan videreuddanne dig ved siden af dit job.