Kundeindsigter, trends og tendenser

Du skal tage faget kundeindsigter, trends og tendenser, hvis du gerne vil opnå viden og indblik i kundesegmenter, trends og tendenser inden for salg og markedsføring.

Hvorfor skal du tage faget?

Faget kundeindsigter, trends og tendenser kvalificerer dig til at håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer i arbejdssammenhænge, hvor der skal tages stilling til virksomhedens dataindsamling i forhold til fremtidstendenser og udvikling af virksomhedens fremtidige strategi.

Du vil:

  • Opnå viden om kvalitative og kvantitative metoder i tilgangen til kundesegmenter og undersøgelsesområder
  • Opnå forståelse af prædiktiv analyse; en forståelse som kan påvirke virksomhedens fremtidige behov for produktudvikling

I virksomheden vil du kunne bidrage med viden om virksomheders datagrundlag og anvendelse af analysemetoder med udgangspunkt i virksomhedens situation, som giver dig kompetencerne til at kunne forstå markeds- og forbrugertrends.

Indhold

På faget skal du blandt andet arbejde med:

  • Kundesegmenter
  • Trends og tendenser
  • Kvalitative og kvantitative metoder
  • Prædiktiv analyse

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Kundeindsigter, trends og tendenser er et retningsspecifikt fag på den merkantile diplom i salg og markedsføring. Faget tæller 5 ECTS.
Faget afsluttes med en eksamen.