Kundeindsigter, trends og tendenser

Kundeindsigter, trends og tendenser

Du skal tage kurset kundeindsigter, trends og tendenser, hvis du gerne vil opnå viden og indblik i kundesegmenter, trends og tendenser inden for salg og markedsføring.

Derfor skal du tage kurset

Kurset kundeindsigter, trends og tendenser kvalificerer dig til at håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer i arbejdssammenhænge, hvor der skal tages stilling til virksomhedens dataindsamling i forhold til fremtidstendenser og udvikling af virksomhedens fremtidige strategi.

Du vil:

  • Opnå viden om kvalitative og kvantitative metoder i tilgangen til kundesegmenter og undersøgelsesområder
  • Opnå forståelse af prædiktiv analyse; en forståelse som kan påvirke virksomhedens fremtidige behov for produktudvikling

I virksomheden vil du kunne bidrage med viden om virksomheders datagrundlag og anvendelse af analysemetoder med udgangspunkt i virksomhedens situation, som giver dig kompetencerne til at kunne forstå markeds- og forbrugertrends.

Indhold

På kurset skal du blandt andet arbejde med:

  • Kundesegmenter
  • Trends og tendenser
  • Kvalitative og kvantitative metoder
  • Prædiktiv analyse

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Kundeindsigter, trends og tendenser er et retningsspecifikt fag på den merkantile diplom i salg og markedsføring. Faget tæller 5 ECTS.

Faget afsluttes med en eksamen. Eksamenen er en mundtlig prøve kombineret med en skriftlig opgave og er med intern censur.

Kontakt os

Vil du høre mere om dine muligheder for efteruddannelse? Tøv ikke med at kontakte os.

Telefon:

36 15 48 66 Åbningstider

E-mail