Marketingledelse og konceptudvikling

Marketingledelse og konceptudvikling

Vil du lære mere om sammenhængen mellem segmentering, værditilbud og produkter og virksomhedens marketingstrategi? Så er faget marketingledelse og konceptudvikling noget for dig.

Hvorfor skal du tage faget?

Faget marketingledelse og konceptudvikling kvalificerer dig til at arbejde med virksomheders marketingstrategi, så du bliver den, der kan skabe sammenhæng mellem marketingstrategien og virksomhedens overordnede strategi. Du får ny viden og praktiske kompetencer, så du er klædt godt på til at lede marketingaktiviteterne i din virksomhed og udvikle succesfulde koncepter.

Du vil:

  • Opnå en forståelse af, hvordan digitalisering kan indgå i marketingstrategien
  • Opnå en forståelse for branding og international marketingstrategi
  • Blive i stand til at lede marketingdiscipliner tværfagligt i virksomheden, så du kan planlægge og gennemføre konceptudvikling og marketingtiltag
  • Kunne bidrage med analyse af kundeprofiler, segmenter og virksomhedens værditilbud på en måde, så du kan være med til at kvalificere marketingfunktionens rolle i virksomheden

Indhold

På faget skal du blandt andet arbejde med:

  • Marketingledelse og konceptudvikling
  • Branding
  • International marketingstrategi
  • Sammenhængen mellem virksomhedens overordnede strategi og marketingstrategien
  • Digitalisering i marketingstrategien
  • Sammenhænge mellem segmentering, virksomhedens værditilbud og produkter

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Marketingledelse er et valgfag på den merkantile diplom i salg og markedsføring. Faget tæller 10 ECTS.

Faget afsluttes med en eksamen.

Kontakt os

Vil du høre mere om dine muligheder for videreuddannelse? Tøv ikke med at kontakte os.

Telefon:

36 15 48 66 Åbningstider

E-mail