Salg, salgsledelse og kundeforståelse

Vil du lære at lede processen for udarbejdelsen af salgsstrategier og den efterfølgende implementering? Vil du kunne vurdere praktiske og teoretiske problemstillinger i relation til salg og salgsledelse? Så er faget salg, salgsledelse og kundeforståelse det rette valg for dig.

Hvorfor skal du tage faget?

På faget salg, salgsledelse og kundeforståelse får du kompetencer til at vurdere og udvælge relevante salgsstrategier i relation til din virksomheds situation.

Du vil:

  • Udvikle dine kompetencer i forhold til salgsledelse, herunder forståelse for salgskultur, målstyring, relationssalg og projektsalg
  • Opnå en forståelse for værdikædeanalyse, værdibaseret salg, forhandlingsteknik og internationalt salg
  • Få styrket din egen praksis i relation til salg og få viden, færdigheder og kompetencer til at forstå salgets strategiske placering og sammenhænge med virksomhedens andre afdelinger
  • Lære at indgå selvstændigt i et fagligt og tværfagligt samarbejde og tage ansvar for en professionel etik i relation til strategisk salgsudvikling og gennemførelse

På faget klæder vi dig på til at håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer i relation til salg.

Indhold

På faget salg, salgsledelse og kundeforståelse arbejder du blandt andet med:

  • Salgets strategiske placering og sammenhænge i virksomheden
  • Salgsledelse og salgskultur
  • Målstyring og sammenhænge relateret til overordnet strategi
  • Customer journey mapping
  • Nationalt og internationalt salg og salgsledelse

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Salg, salgsledelse og kundeforståelse er et valgfag på den merkantile diplom. Faget består af 10 ECTS-point.

Faget afsluttes med en eksamen.