Sportsmarketing

Vil du gerne styrke dine færdigheder i markedsføring inden for sports-, event- og fritidssektoren? Og vil du gerne lære at jonglere med konceptanalyser, sportsmarketinganalyser og sportsmarketingplaner? Så bør du kigge nærmere på dette fag.

Formål

Faget giver dig færdigheder i markedsføring inden for sports-, event- og fritidssektoren.

Du bliver klædt på til selvstændigt at etablere og indgå i tværfaglige teams, og du bliver i stand til at implemente en sportsmarketingplan i praksis.

Desuden lærer du at anvende konceptudvikling til at sikre bæredygtig forretningsudvikling på et strategisk niveau.

Indhold

  • Sport som et medie til marketing
  • Konceptudvikling
  • Markedsføringsmæssige teorier og begreber
  • Sportsmarketinganalyser
  • Samarbejdsaftaler
  • Tværfaglige netværk
  • Sportsmarketingplaner
  • Markedsføringsmæssige trends og best practices

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Sportsmarketing er et retningsspecifikt fag på den merkantile diplomuddannelse i sportsmanagement. Faget tæller 10 ECTS-point.