Hvorfor skal du tage kurset?

På kurset i e-handel bliver du præsenteret for en lang række fagområder af både teknisk, juridisk og markedsføringsmæssig karakter. Du vil få indblik i forskellige forretningsmodeller og lære, hvordan du skaber sammenhæng mellem e-handelsstrategien og en virksomheds overordnede strategi.

Du får hands-on-erfaring med WordPress, som vi bruger til at bygge din webshop. Du får udleveret et domæne og et webhotel, som du kan arbejde videre med efter kurset, så du kan opbygge din helt egen salgskanal.

Ét er at oprette en webshop; noget andet er at drive trafik til den. På kurset beskæftiger vi os både med søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, markedsføring via nyhedsbreve og betalt annoncering på Facebook. Vi giver dig teknikkerne til at komme til tops i Google og lærer dig, hvordan du opretter annoncer, der ”følger efter” brugerne.

På kurset er der indlagt et modul i reputation management, som du bliver certificeret i. Du modtager undervisning i krisekommunikation, reputation marketing og bliver skarp til at håndtere negative anmeldelser og skabe loyale kundeambassadører.

På kurset skal du blandt andet arbejde med:

  • Oprettelse og udvikling af hjemmesider og webshops
  • Markedsføring i søgemaskiner – både betalt og organisk
  • Markedsføring via nyhedsbreve
  • Sociale medier, herunder Facebook- og Instagram-annoncering
  • Dataanalyse vha. Google Analytics
  • Krisekommunikation og shitstorms
  • Reputation marketing og omdømmestyring
  • Konverteringsoptimering og brugervenlighed
  • Online jura

Kurset henvender sig både til dig, der er ny inden for digital markedsføring og e-handel, og dig, der gerne vil have opdateret dine kompetencer og videreudviklet dem på et forløb, hvor vi kommer hele vejen rundt.

Praktisk information

E-handel er adgangsgivende til akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Faget består af 10 ECTS.

E-handel er godkendt på den landsdækkende positivliste i erhvervsgruppen Hotel, restauration, køkken, kantine, bageri og slagteri og godkendt på den regionale positivliste på følgende placeringer: nr. 60 Akademisk arbejde, nr. 373 IT og teleteknik samt nr. 594 Salg, indkøb og markedsføring.

Fagets akademikode er 37608.

Kurset er et heltidsstudie på seks uger fordelt på fysisk fremmøde og tillægsdage med selvstudie og gruppearbejde. Kurset afvikles i dagtimerne med studieaktiviteter mandag til fredag kl. 9.00 - 14.00.

ECTS

10 ECTS.

Eksamen

Eksamenen er en mundtlig prøve kombineret med en individuel erhvervscase.

Datoer

  • Ingen kommende datoer

Pris

Der er ingen egenbetaling, når du deltager som ledig på dette kursus og er blevet godkendt af din a-kasse eller dit jobcenter.

Prisen for deltagelse er 25.396,92 kr. inkl. litteratur

Sted

Cphbusiness Søerne
Nansensgade 19
1366 København K

Vær opmærksom på, at kurset bliver udbudt i samarbejde med Akademi Danmark ApS, som vi derfor videregiver dine personoplysninger til.

  • Tilmelding

    Hvordan tilmelder jeg mig?

    Det er dit jobcenter eller din a-kasse, der tilmelder dig kurset. Skal dit kursus bevilges gennem a-kassen, skal du udfylde en blanket (AR 237), som du modtager ved at udfylde kontaktformularen nedenfor.

    Der er ansøgningsfrist en uge inden kursusstart.

    Kontakt

    Har du spørgsmål til kursets indhold, skal du kontakte den samarbejdspartner, vi udbyder kurset sammen med.

    Har du spørgsmål om administration, kan du kontakte Cphbusiness på telefon 36 15 45 07 eller bruge kontaktformularen nedenfor.

  • Indhold og omfang

    E-handel er et valgfrit fag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Faget tæller 10 ECTS.

    Formål

    Faget e-handel har til formål at introducere dig til de grundlæggende teorier inden for e-handel. Kurset giver dig praktiske værktøjer til at arbejde strategisk med udvikling af webshops og andre e-handelsplatforme.

    Du får indblik i forskellige forretningsmodeller og lærer, hvordan du skaber sammenhæng mellem e-handelsstrategien og din virksomheds overordnede strategi. Derudover bliver du præsenteret for en lang række fagområder af både teknisk, juridisk og markedsføringsmæssig karakter.

    Indhold

    • Analyse og udarbejdelse af webstrategi
    • Online handelsstrategi
    • Lager og logistik ifm. e-handel
    • Teknologi, funktionalitet og design
    • Projektledelse
    • Handelsbetingelser og persondata
    • Frontend-/backend-systemer
    • Konverteringsoptimering

    Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen for akademiuddannelsen i salg og markedsføring.

  • Adgangskrav og optagelse

    Hvem kan deltage?

    Som dagpengemodtager i første ledighedsperiode har du ret til seks ugers gratis opkvalificering med en selvvalgt uddannelse. Uddannelsen skal tages inden for de første ni måneders sammenlagt ledighed for alle ledige fra 25 år. For personer under 25 år skal uddannelsen tages inden for de første seks måneder.

    Ansøgning og optagelse

    Vil du optages på akademiuddannelsen? Så skal du opfylde de krav, der stilles til din uddannelsesbaggrund og erhvervserfaring. Du skal have:

    • En relevant erhvervsuddannelse
      eller
    • en gymnasial uddannelse + to års relevant erhvervserfaring

    Hvis du ikke umiddelbart opfylder optagelseskravene, har du måske kvalificeret dig ad anden vej. Læs om realkompetencevurdering nedenfor.

    Kontakt vores vejledere, hvis du er i tvivl, om du kan optages:
    evu@cphbusiness.dk

  • Læringsmiljø

    Undervisningen består af klasseundervisning og er derudover baseret på kommunikation via en elektronisk undervisningsplatform, hvor der bl.a. sker aflevering og returnering af hjemmeopgaver.

    Klasseundervisningen veksler mellem oplæg fra underviseren og dialogbaseret undervisning. Vi arbejder med konkrete caseopgaver, der tager udgangspunkt i aktuelle problemstillinger fra praksis.

    Læs mere i vores brochure:

    Efter- og videreuddannelse Efter- og videreuddannelse - gør viden til værdi

  • Studievejledning

    Studievejlederne kan hjælpe dig med spørgsmål omkring studiets indhold. For eksempel hvis du er i tvivl om, hvilket studie eller fag du skal vælge.

    Har du problemer eller spørgsmål omkring tilmelding? Så kontakt administrationen.

    Henvendelse

    Du kan komme i kontakt med vores studievejleder på telefon 36 15 45 17 på følgende tidspunkter:

    Mandag: 9.00 - 12.30
    Tirsdag: 12.30 - 15.00
    Onsdag: Lukket
    Torsdag: 9.00 - 12.30
    Fredag: 9.00 - 12.30

    Du har også mulighed for at booke et telefonmøde med en studievejleder her: Book en telefonvejledning.

    Desuden er du altid velkommen til at kontakte os via vores kontaktformular eller sende en mail til evu@cphbusiness.dk.

    Vejledere

    Lea Clausen Lea Clausen

  • Realkompetencevurdering

    Har du viden og erfaring, som du ikke har papir på, men som du har fået gennem kurser, dit arbejds- eller fritidsliv? Og er du interesseret i en akademi- eller diplomuddannelse? Så er realkompetencevurdering måske en mulighed for dig.

    En realkompetencevurdering betyder, at du kan få anerkendt og vurderet de kompetencer, den viden og de færdigheder, som du har fået uden for det etablerede uddannelsessystem, men gennem fx kurser, dit arbejds- eller fritidsliv.

    Læs mere om realkompetencevurdering her