Hvorfor skal du tage kurset?

På kurset vil du få trænet dine kommunikative kompetencer og få konkrete værktøjer, som du vil få brug for i dit næste job. Kommunikation er noget vi alle bruger dagligt, og derfor er det vigtigt at forstå, hvordan kommunikation virker. Du bliver på kurset klædt på til at forstå din og andres kommunikation – både mundtligt, skriftligt og digitalt.

Derudover vil du gennem spændende teorier opnå forståelse for det bevidste arbejde med psykologiske virkemidler og adfærd.

Du vil:

  • Udvikle din personlige kommunikation
  • Blive i stand til at anvende relevante kommunikationsmodeller og -værktøjer til at styrke din personlige kommunikation og kommunikationen mellem jer på din arbejdsplads
  • Lære at planlægge og gennemføre praktiske kommunikationsopgaver, som indgår i den daglige opgaveløsning i virksomheden

Praktisk information

Kommunikation i praksis er adgangsgivende til akademiuddannelsen i kommunikation og formidling.

Kommunikation i praksis er godkendt på den landsdækkende positivliste i erhvervsgruppen Nærings- og nydelsesmiddel, Salg, indkøb og markedsføring, Sundhed, omsorg og personlig pleje, Transport, post, lager- og maskinførerarbejde, Vagt, sikkerhed og overvågning samt på den regionale positivliste nr. 349 og 386 i erhvervsgruppen Kontor, administration, regnskab og finans og 437 og 449 i erhvervsgruppen Salg, indkøb og markedsføring. Fagets akademikode er: 37477.

Kurset er et heltidsstudie på seks uger fordelt på fysisk fremmøde og tillægsdage med selvstudie og gruppearbejde. Kurset afvikles i dagtimerne med studieaktiviteter mandag - fredag kl. 9.00 - 15.00.

ECTS

10 ECTS

Eksamen

Kurset afsluttes med en individuel, mundtlig eksamen, hvor eksaminationen tager udgangspunkt i en kort, skriftlig opgave. Der udstedes eksamensbevis.

Datoer

Ingen kommende datoer.

Pris

Der er ingen egenbetaling, når du deltager som ledig på dette kursus og er blevet godkendt af din a-kasse eller dit jobcenter.

Pris for deltagelse: 25.396,92 kr. inkl. litteratur og forplejning.

Sted

HelpAHead

Vær opmærksom på, at faget bliver udbudt i samarbejde med HelpAHead, som vi derfor videregiver dine personoplysninger til.

  • Tilmelding

    Hvordan ansøger jeg?

    Du skal udfylde blanketten AR 237 og aflevere den til din a-kasse.

    Blanketten får du ved at udfylde kontaktformularen nedenfor. Angiv venligst, hvilket kursus du er interesseret i.

    Du er først endeligt tilmeldt, når vi har fået blanketten AR 237 retur fra din a-kasse.

    Der er ansøgningsfrist en uge inden kursusstart.

    Kontakt

    Har du spørgsmål om administration og tilmelding, hører vi gerne fra dig:

    Telefon: 36 15 45 07
    E-mail: ledig@cphbusiness.dk

    Du kan desuden udfylde formularen nedenfor. 

    Navn
    E-mail
    Emne
    Skriv her, hvilket kursus du vil tilmelde dig
  • Indhold og omfang

    Kommunikation i praksis er et obligatorisk fagmodul på akademiuddannelserne i kommunikation og formidling. Faget tæller 10 ECTS.

    Formål

    Fagets formål er at kvalificere dig til selvstændigt og professionelt at varetage skriftlige, verbale og digitale kommunikationsopgaver i forskellig kontekst.

    Indhold

    • Kommunikationspsykologi
    • Kommunikationsmodeller
    • Planlægnings- og formidlingsværktøjer
    • Kommunikationsopgaven i praksis
    • Præsentationsteknik
    • Målgruppeorientering

    Læs om læringsmål mv. i studieordningen for akademiuddannelsen i kommunikation og formidling.

  • Adgangskrav og optagelse

    Hvem kan deltage?

    Som dagpengemodtager i første ledighedsperiode har du ret til seks ugers gratis opkvalificering med en selvvalgt uddannelse. Uddannelsen skal tages inden for de første ni måneders sammenlagt ledighed for alle ledige fra 25 år. For personer under 25 år skal uddannelsen tages inden for de første seks måneder.

    Ansøgning og optagelse

    Vil du optages på akademiuddannelsen? Så skal du opfylde de krav, der stilles til din uddannelsesbaggrund og erhvervserfaring. Du skal have:

    • En relevant erhvervsuddannelse
      eller
    • en gymnasial uddannelse + to års relevant erhvervserfaring

    Hvis du ikke umiddelbart opfylder optagelseskravene, har du måske kvalificeret dig ad anden vej. Læs om realkompetencevurdering nedenfor.

    Kontakt vores vejledere, hvis du er i tvivl, om du kan optages:
    evu@cphbusiness.dk

  • Læringsmiljø

    Undervisningen består af klasseundervisning og er derudover baseret på kommunikation via en elektronisk undervisningsplatform, hvor der bl.a. sker aflevering og returnering af hjemmeopgaver.

    Klasseundervisningen veksler mellem oplæg fra underviseren og dialogbaseret undervisning. Vi arbejder med konkrete caseopgaver, der tager udgangspunkt i aktuelle problemstillinger fra praksis.

    Læs mere i vores brochure:

    Efter- og videreuddannelse Efter- og videreuddannelse - gør viden til værdi

  • Studievejledning

    Studievejlederne kan hjælpe dig med spørgsmål omkring studiets indhold. For eksempel hvis du er i tvivl om, hvilket studie eller fag du skal vælge.

    Har du problemer eller spørgsmål omkring tilmelding? Så kontakt administrationen.

    Henvendelse

    Du kan komme i kontakt med vores studievejleder på telefon 36 15 45 17 på følgende tidspunkter:

    Mandag: 9.00 - 12.30
    Tirsdag: 12.30 - 15.00
    Onsdag: Lukket
    Torsdag: 9.00 - 12.30
    Fredag: 9.00 - 12.30

    Du har også mulighed for at booke et telefonmøde med en studievejleder her: Book en telefonvejledning.

    Desuden er du altid velkommen til at kontakte os via vores kontaktformular eller sende en mail til evu@cphbusiness.dk.

    Vejledere

    Lea Clausen Lea Clausen

     Rikke Ellegård Hansen

  • Realkompetencevurdering

    Har du viden og erfaring, som du ikke har papir på, men som du har fået gennem kurser, dit arbejds- eller fritidsliv? Og er du interesseret i en akademi- eller diplomuddannelse? Så er realkompetencevurdering måske en mulighed for dig.

    En realkompetencevurdering betyder, at du kan få anerkendt og vurderet de kompetencer, den viden og de færdigheder, som du har fået uden for det etablerede uddannelsessystem, men gennem fx kurser, dit arbejds- eller fritidsliv.

    Læs mere om realkompetencevurdering her