Interkulturelle kompetencer

Du får konkrete værktøjer til at kommunikere med både gæster, kunder og kolleger med forskellige kulturelle baggrunde og i forskellige sammenhænge.

På en international arbejdsplads kan der opstå misforståelser og misfortolkninger af hinanden. Derfor er det vigtigt, at medarbejderen i et internationalt miljø har interkulturel forståelse.

Med udgangspunkt i forskellige tilgange til at forstå kultur og mangfoldighed arbejder vi med praktiske situationer og diskuterer forskellige måder at håndtere dem på.

På vores endagsforløb, interkulturelle kompetencer, lærer du:

  • Værktøjer til at læse og forstå din gæst/kunde/kollega
  • Forskellige facetter af det kulturelle møde
  • Centrale kulturtilgange herunder adfærdsdesign, fordomme, generationer og sprogbarrierer
  • Interkulturel forståelse som begreb
  • Hvordan man kan skabe gode oplevelser med kulturel forskel

Kunder og gæster kan opleve at blive misforstået – alene på grund af manglende forståelse for det kulturelle bagland. Det kan give dårlige serviceoplevelser og i værste fald være årsag til unødige konflikter.

På dette kursus bliver du klædt på til at skabe større rummelighed på arbejdspladsen og øge den interkulturelle forståelse.

Kurset henvender sig til dig, der arbejder i et internationalt miljø, hvor du har direkte kontakt til internationale gæster og kunder, og derfor har brug for professionelle værktøjer til at håndtere disse forskellige møder og situationer på tværs af kulturer.

Kort sagt vil dette kursus give dig mulighed for at udvikle dine interkulturelle kompetencer.

Hvem er dine undervisere?

Rikke Sode har 15 års international erhvervserfaring fra en række virksomheder. Hun har arbejdet på ledelsesniveau med medarbejdere med forskellige kulturelle baggrunde og med en global kundebase.

Selma Mulasalihovic har lang erfaring med at arbejde i forskellige kulturelle kontekster og besidder en stor viden inden for feltet interkulturel kommunikation og forståelse.

Pris

1.850 kr. Forplejning indgår ikke (dog vil der være kaffe, te og vand), men der er mulighed for at købe mad i kantinen på stedet.

Dato

Kurset finder sted den 4. december 2019 kl. 09.00 - 16.15.

Sted

Cphbusiness Nørrebro
Blågårdsgade 23B
2200 København N

Andre kurser til frontmedarbejderen

Gå ikke glip af de andre kurser tilknyttet kompetenceløftet til frontmedarbejderen.

Vejen til at skabe en ekstraordinær serviceoplevelse, der vil blive husket, går igennem flere områder. Med baggrund i aktuelle undersøgelser af lige præcis den ekstraordinært gode oplevelse for gæsten/kunden, har Cphbusiness sammensat et kort, præcist og meget praksisorienteret forløb til frontmedarbejderen. Vi har udvalgt de områder, hvor effekten er størst, uden at indsatsen bliver uoverskuelig.

Øvrige kurser i forløbet:

Kontakt

Har du spørgsmål til kurset, er du velkommen til at kontakte programleder Maria Kirstine Lovén fra fagområdet Service og Oplevelse eller Cphbusiness' hovedkontakt:

Maria Kirstine Lovén
Telefon: 36 15 46 06
E-mail: mkl@cphbusiness.dk

Cphbusiness
Telefon: 36 15 45 00
E-mail: kontakt@cphbusiness.dk