Værtskab

Tag kurset værtskab og lær, hvordan du skaber gode relationer til virksomhedens gæster.

Værtskab er meget mere end at byde velkommen til sine gæster. Værtskab handler om at forstå gæsternes forventninger og skabe gode relationer. Relationer, som er meningsfulde og værdifulde både for gæsterne og for dig. Som vært ser man på sine kunder som gæster, og som vært indtager man en rolle, der handler om at give virksomhedens gæster den bedst mulige oplevelse.

Hvorfor skal du tage kurset?

På kurset vil du konkret og trin-for-trin lære, hvordan du som ansat i en servicevirksomhed kan optimere udøvelsen af din rolle som vært. Uanset, hvilken type job du har, vil kurset hjælpe dig med at blive helt skarp på, hvordan du skaber gode relationer til dine gæster. Det kan fx være på restauranter, hoteller, i konferencecentre, spa'er eller andre typer virksomheder. Vi har fokus på den slags relationer, der er med til at skabe loyale gæster og resulterer i positiv feedback på Tripadvisor og andre hjemmesider, hvor gæster giver feedback.

Kurset handler ikke om at lave en manual for værtskab. Du får derimod de færdigheder, du skal bruge, for at skabe de gode relationer til gæsterne, og når du forstår, hvad det vil sige at udøve rollen som vært, vil du fremtræde kompetent og naturlig i rollen – uanset hvilken stilling du har.

Der er ikke eksamen på kurset, men du vil efter gennemført kursus modtage et kursusbevis.

Målgruppe

Kurset er for alle, der arbejder med direkte gæstekontakt. Både dig, som kun har lidt erfaring, og dig, som er meget erfaren, men gerne vil have indsigt i den nyeste viden om værtskab og lære at bruge den.

Undervisningsmetode

Undervisningen veksler mellem præsentationer, praksisorienterede øvelser og gruppearbejde. Du skal forvente at bruge ca. 15 timer på forberedelse, hjemmearbejde og en observationsøvelse på restaurant, hotel eller lignende (eventuelle udgifter er ikke inkluderet i kursusprisen).

Undervisningsmateriale

Nordisk Servicesyn (2020) (ikke inkluderet i kursusprisen)
Professionelt værtskab – opgavehæfte (inkluderet i kursusprisen).

Sted

Cphbusiness Søerne
Nansensgade 19
1366 København K.

Kontakt

Har du spørgsmål til kurset, er du velkommen til at kontakte vores undervisere:

Camilla Herman
E-mail: cahp@cphbusiness.dk

Rasmus Nissen
E-mail: ran@cphbusiness.dk

Henrik Vejlgaard
E-mail: hev@cphbusiness.dk