Fik job hos Nimb

I dag arbejder 33-årige Julie von Sperling hos det prisvindende Nimb Hotel, men det hele startede, da hun valgte at læse til serviceøkonom.

24. februar 2012

Hun er i dag ansvarlig for hotellets gæster, pressekontakten, events, brochurer og ikke mindst hotellets hjemmeside. Julie von Sperling har oprindeligt en Bachelor i arkitektur, men fandt i den sidste del af studiet ud af, at det var en anden vej, hun skulle. Valget blev serviceøkonom.

Efter at have gennemført serviceøkonomuddannelsen, åbnede uddannelsen op for, at Julie kunne forsætte sine studier på Oxford Brookes University, hvor hun læste ét år.

Julie er rigtig glad for sin uddannelse til serviceøkonom, fordi den gav hende et rigtig godt indblik i teorierne samtidig med, at hun fik en masse værktøjer med sig. Julie sprang da også direkte ud i en international karriere efter at have afsluttet uddannelsen i Oxford.

”Jeg ville gerne prøve udlandet af, og Oxford havde en meget anerkendt uddannelse, som jeg bare måtte prøve. Og da vi var ved at være færdige, kom der store hotelkæder som Starwood, Four Seasons og Mariott til universitetet for at rekruttere nyuddannede studerende til deres hoteller.”

Julie fik job hos Four Seasons som management trainee, og selvom det var hårdt med lange arbejdsdag på 10 timer, er hun ikke i tvivl om, at det var springbrættet for hende til at opleve og erfare hotelverdenen. Efter studieåret i Oxford, tog Julie således til Washington DC, hvor hun arbejde 1½ år hos Four Seasons. Herefter arbejde hun et halvt år i Paris, inden hun vendte tilbage til Oxford, hvor hun arbejdede 2 år. Derefter gik turen til Danmark. I Danmark fik hun job hos Nimb Hotel, hvor hun startede som receptionschef, og siden hen har arbejdet sig frem til titlen Guest Relations Manager.

”Det gælder om at være villig til at udvikle sig. Man skal turde være nysgerrig, opsøgende og tilpasningsvillig.” Sådan siger Julie, da hun skal forklare sit karriereforløb.

”Man har ansvar for sin egen karriere, man kan ikke vente på, at det hele kommer til én.”

Julie understreger, at erfaringen er rigtig vigtigt indenfor hotelbranchen, men at man frem for alt også er nødt til at have et papir i baghånden, hvorfor hun understreger, at uddannelsen er rigtig vigtig at have.