Ny bog og seminar om sociale medier

Hans-Christian Christiansen fra Cphbusiness er medredaktør på den nye bog "Sociale medier". Hør mere om bogen og sociale medier til det gratis seminar "Sociale medier: strategi, ledelse og kommunikation" den 2. oktober.

12. september 2017

I en ny lærebog om sociale medier giver en række forfattere og professionelle kommunikatører deres syn på, hvordan virksomheder, organisationer og ledere i praksis håndterer de digitale mediers muligheder og udfordringer.

- Uanset hvilken form for kommunikation du arbejder med, kommer du ikke udenom sociale medier. Forskning, markedsføring, B2B-kommunikation, kundeservice, journalistik, undervisning, netværksdannelse. Uanset hvad du laver. Du kommer ikke udenom det, siger adjunkt Hans-Christian Christiansen fra Cphbusiness.

Han er medredaktør på bogen "Sociale medier". Foruden Hans-Christian Christiansen bidrager Gitte B. Rose, Trine-Maria Kristensen, Benjamin Rud Elberth, Troels Pleimert, Rikke Dinnetz, Ezio Pillon og Fillip Wallberg til lærebogen.

Bogen bygger på eksempler fra virkeligheden

"Sociale medier" er primært målrettet studerende på efter- og videreuddannelsesområdet og har fokus på en praksisnær tilgang.

- Vi har bedt forfatterne om, at de skal have eksempler fra virkeligheden og øvelser med, og vi har været heldige at få både offentlige og private virksomheder, blandt andet Mærsk, til at bidrage med eksempler fra deres arbejde med sociale medier, fortæller Hans-Christian Christiansen.

Han har følgende råd til kommunikatører og ledere på sociale medier:

- Den vigtigste erfaring, som vi har fået via vores dialog med virksomheder og vores mange dygtige bidragydere, er, at brugen af sociale medier altid kræver en analyse af, hvad man gerne vil sige, hvilke ressourcer man har, og hvilke mål man har, siger Hans-Christian Christiansen og fortsætter: 

- Det ved de fleste kommunikatører og virksomheder selvfølgelig godt, men de mange fortællinger og eksempler, som indgår i bogen, understreger betydningen af at reflektere over strategi, før man giver sig i kast med sociale medier. At gøre det godt på sociale medier handler om at kende mediet, kende sin virksomheds værdier og have nogle mål.

Seminar om sociale medier den 2. oktober

Bogudgivelsen bliver ledsaget af det gratis seminar "Sociale medier: strategi, ledelse og kommunikation", som du kan komme med til.

Det foregår sammen med en bogreception på Cphbusiness, og du kan høre nogle af bidragyderne fortælle om deres erfaringer med at anvende sociale medier.

Arrangementet finder sted:

Mandag den 2. oktober 2017
Klokken 15.30 til 18.00
På Cphbusiness Søerne
Nansensgade 19, lokale 408, 1366 København K

Program

  • 15.30 til 16.00: Social media-strategi ved Trine-Maria Kristensen, cand.scient.soc. (PR)
  • 16.00 til 16.30: Markedsføring på sociale medier ved Ezio Pillon, cand.mag.
  • 16.30 til 17.00: Sociale medier og den digitale generation ved Gitte Rose, ph.d., og Hans-Christian Christiansen, ph.d.
  • 17.00 til 18.00: Reception

Læs mere om de forskellige oplæg her: Sociale medier: strategi, ledelse og kommunikation. Efter programmet vil der være mulighed for at diskutere de sociale medier med forfatterne.

Tilmelding

Tilmeld dig seminaret hos medredaktør Hans-Christian Christiansenhacc@cphbusiness.dk.

Her kan du se Trine-Maria Kristensen fortælle om et af kapitlerne i bogen:

Du kan købe bogen "Sociale medier" på hansreitzel.dk her: Sociale medier.